Gå til innhold

Vurderer Audi A4 1.8 TsQ (done..tråd kan slettes)

Ranger emnet


Torak

Anbefalte innlegg

Kom over en fin '99 mod. A4 1.8 TsQ til salgs på nett som kan friste litt å ha som bruksbil året rundt.

 

Hva burde jeg være obs på når det gjelder akkurat disse modellene? Hvordan er fordelinga på 4x4 systemet(da jeg aldri kan tro det er 50/50?)?

 

Som sagt, finnes det noen typiske sykdommer/svakheter ved disse bilene?

Bilen har også Steg3 fra TS-Racing. Er det særlig heldig? Hvor mye henter man ut effektmessig med et sånt oppsett?

Endret av Torak

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Står litt om bilene her:)

 

Mmmmja..men synes det var litt tynt? Eller er A4 1.8 TsQ en så perfekt og god bil på alle måter? ;)

 

Hvordan fungerer "quattro"-systemet på denne modellen? ('99 mod. B5)

Noen som kan gi meg litt mer input ang. Steg3 fra TS-Racing?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en gang følgende oppstilling:

 

Quattro 1: Åpne differensialer foran, senter og bak, manuell sperre senter og bak. (f.eks. gamle 80/90/100/200 t.o.m. ca. 1987)

Quattro 2: Åpne differensialer foran og bak, torsen senterdifferensial, manuell sperre bak. (f.eks. litt nyere 80/90/100/200/S2/S4)

Quattro 3: Åpen differensial foran, elektronisk styrt lamellsperre senter, torsen bak. KUN brukt på Audi V8 med automat, 89-94.

Quattro 4: Åpne differensialer foran og bak, torsen senterdifferensial, EDL - som bremser lett på hjulet som spinner for å tvinge frem kraftoverføring. IKKE samme som antispinn! (f.eks. A6/S6/A4/A8 m.fl)

 

Og bortsett fra bilene med Haldex (tverrstilt motor), Q7 som har et litt spesielt system og de få modellene som har fått 60/40 er det såvidt jeg vet ennå quattro 4-systemet som er i bruk på de fleste Audi-modeller med langsmontert motor, og alle systemene jeg skrev om fra 1 til 4 har da 50/50 i utgangspunktet, altså et permanent 4WD-system med i utgangspunktet like mye trekkraft på alle hjul.

 

Og så står det litt her;)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tving selger til å kjøre en NAF-test på bilen, og legge frem papirer.

 

Sjekk hjulbuer, foringer i forstillingenm rust her og der, lakk (VASK BILEN og sjekk), sjekk serviceheftet, flexi-kobling etter downpipe, fukt i forbrønnene, motorrom.

 

Er dette en 99mod facelift eller ikke-facelift?

 

Jeg ville sett etter en facelift-modell. Jeg er mange av barnesykdommene luket bort, og du får egentlig en bil som ser mye, mye nyere ut både innvendig og utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaaa!:D Så flott.

Har sett litt på pris, og den bilen der ligger jo 30-40.000,- over alle de andre tilsvarende modellene? Ser jo at den har gått relativt lite sammenlignet med de andre i samme årskull, men det er vel ikke dårlig stil å prøve med litt prutings på den bilen?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår