DidrikHA Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Var på EU godkjenning i dag og fikk beskjed om at jeg enten får senkesettet godkjent eller setter på det orginale. Fikk bestilt time til godkjenning, men lurer da på flere ting. 1. er det noe gitt høyde eller grense for hvor lav den kan være ved godkjenning? hørt at dem skal kunne trille en sak under bilen med god klaring? 2. kjører med porsche gullideckel 8" med 195/40- 16 med spacere, vel dette ha noe å si? at dem kanskje stikker litt utenfor kanten av skjermen? eller ser dem ikke på det i det hele tatt? Takker for alle innspill og svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Det er en minimumshøyde vet jeg. Har hørt 8cm under frontleppe og 12cm under selve bilen. Hjula kan ikke stikke utenfor hjulbuene, da får du vel ikke godkjent. Men det er vel ikke så mye jobb å ta av spacerne? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicola Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 og så må du passe på at lysa ikke er under et vist høyde nivå, men tror det skal vere veldig lavt før det blir noe problem :) Siter 99 Saab9-3Turbo <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 husk Tüv papirer på senkesette se å få vasket det litt for det skal stå et nummer på fjærene som skal matche nr i pairene ;) tror det er 12 cm min høyde og ikke lov med utstikkende felger ... ( kan ikkke tro det kommer fra en som meg ) IRONISK NOK haha Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DidrikHA Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 hehe ja du sier noe;) for de krever jo "4" hjulskontroll og da må jeg sette på orginal hjula igjen da jeg har adapter som bygger om. da vil det jo bli godkjent, men må ta enda en ny 4 hjulskontroll etter det med porsche hjula:( vurderer nesten og sette på det orginale igjen, tar jo ikke så lang tid:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-gti Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 du trenger ikke 4hjulskontroll for nye hjul da... du godkjenner senk, og du får ikke godkjent med porsche hjula da du må bruke spacer, og det må du ha TUV på, noe du mest sannsynlig ikke får tak i... for godkjenne senk trenger du 4hjulskontroll, justere lasteventil, lys og ha TUV papirer på senk, og senk stemmer overnes med antall mm i tuv papirene.. da skal det gå glatt som bare det.. jo mer du har papir på, jo bedre liker de deg;) så bærer det rett hjem, slipper ned mere(om du har justerbart) og på med andre hjul;) Siter Rollin on dubs;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DidrikHA Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Hørtes ut som en god plan, men det var detta med TUV papirer på spacere da:( det blir værre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-gti Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Hørtes ut som en god plan, men det var detta med TUV papirer på spacere da:( det blir værre. da setter du på orginal hjul uten spacere;) enkelt og greit:) Siter Rollin on dubs;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Dokumentasjon 1. TÜV-godkjent senkesett (riktig montert og justert) 2. 4-hjulskontroll/forhjulskontroll (i løpet av 3 måneder mener jeg å huske) 3. Justering av lys 4. Justering av lastavhengig ventil (kan diskuteres) 5. Bilen skal kunne passere over en gjenstand på 110x800mm liggende på tvers. Hovedsaklig skal faste deler passere over denne. Plastikk som GTI-leppe, skjermbreddere og andre løse deksler blir ofte ignorert da dette ikke utgjør noe fare. 6. Forskjellige klaringer, f.eks ved å kjøre demperen i bunn, ratte helt over o.l. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg skaffet meg noen simple originale felger, for å ikke havne i trøbbel pga innpress, spacer og klaringer osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.