krt_ Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Skal tette disse idiotiske hullene til lyktespylerne før jeg lakkerer fangeren. Har plast rens, primer, sparkel og lakk.. men for å tette hullet, tenkte jeg faktisk på vanlig byggeskum for å tette inni hullet og fylle resten på med sparkel? teit ide? Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Plastsveising er bedre. Sparkel vil alltid sprekke Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Plastsveising er bedre. Sparkel vil alltid sprekke Å hvordan plastsveiser man da? hehe.. aldri gjort før og tviler på at jeg har utstyret :P Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Er det ikke passat du har? Hvorfor skal du fjerne de? høres dumt ut Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Å hvordan plastsveiser man da? hehe.. aldri gjort før og tviler på at jeg har utstyret :P :google Se her: http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/154662-liten-howto-plastsveising.html Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Er det ikke passat du har? Hvorfor skal du fjerne de? høres dumt ut Joda, de har ikke fungert mens jeg har hatt bilen og resten av fangeren ser ræva ut. så jeg skal restaurere hele fangeren og da ryker dessverre disse dysene. Syns det blir penere å mer clean look hvis fangeren er helt fri for utstikkende ting :p På denne passaten er de ganske dominerende i front siden de stikker ganske så mye ut av selve fangeren... Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 :google Se her: http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/154662-liten-howto-plastsveising.html hehe.. så mye tid og penger gidder jeg ikke.. skal kun fylle igjen de hullene, er ganske store hull, så tviler plastsveising er rette tingen.. må jo fylle igjen uansett. Men er det så dumt med skum da? eller fins det noe annet som ekspanderer når det kommer ut av boksen? Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Problemet med skum og/eller sparkel er jo at det beveger seg, slik at lakken sprekker opp etter noen uker... det er mye vibrasjoner i en bil. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Problemet med skum og/eller sparkel er jo at det beveger seg, slik at lakken sprekker opp etter noen uker... det er mye vibrasjoner i en bil. Joda har tenkt mye på akkurat det. men han fyren som solgte meg lakken mente bestemt på at lakken skulle kunne være noe fleksibel. Lakken er kun ment på plastdeler som lister og interiør. hehe vet ikke. må vel prøve meg fram... Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Ja, det er lov å prøve. Alt kommer jo an på hvor mye tid og penger du vil legge i dette, selv har jeg jo en bil som er lakkert med bengalakk og rull, fordi det er en billig drittbil som jeg ikke gidder å bruke tid eller penger på. Det kan hende det blir greit, men sparkel på en bil er noe som bør unngås i størst mulig grad, ihvertfall hvis det skal se bra ut over lengre tid. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Ja, det er lov å prøve. Alt kommer jo an på hvor mye tid og penger du vil legge i dette, selv har jeg jo en bil som er lakkert med bengalakk og rull, fordi det er en billig drittbil som jeg ikke gidder å bruke tid eller penger på. Det kan hende det blir greit, men sparkel på en bil er noe som bør unngås i størst mulig grad, ihvertfall hvis det skal se bra ut over lengre tid. Joda, blir sikkert å gå på en smell :op: men alle produktene var ment for utbedring av plast skade. så håper firmaet holder det de lovet.. eh Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Joda, de har ikke fungert mens jeg har hatt bilen og resten av fangeren ser ræva ut. så jeg skal restaurere hele fangeren og da ryker dessverre disse dysene. Syns det blir penere å mer clean look hvis fangeren er helt fri for utstikkende ting :p På denne passaten er de ganske dominerende i front siden de stikker ganske så mye ut av selve fangeren... Ja men hvorfor handler du ikke en "styling" fanger istedet? eller en orginal uten spylerdeksel? Slipper du å jobbe deg ihjel.. :p Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 høres ut som glassfiver sparkel er tingen for deg ;) blir til en knall hard glatt plast overflate. fin til å fylle igjen hull som det der med ;)men det koster litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Ja men hvorfor handler du ikke en "styling" fanger istedet? eller en orginal uten spylerdeksel? Slipper du å jobbe deg ihjel.. :p Slipper å jobbe seg i hjel med styling fanger, nå har jeg hørt det og:confused: Kjøp et slikt kit og adapter http://www.eastwood.com/airless-plastic-welder-model-6.html Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Slipper å jobbe seg i hjel med styling fanger, nå har jeg hørt det og:confused: Kjøp et slikt kit og adapter http://www.eastwood.com/airless-plastic-welder-model-6.html Jeg mente ikke at du jobber deg ihjel med en stylingfanger om du kjøper den ny. Da er det bare å matte ned og lakkere. Det settet der ser jo veldig fyldig ut, du får legge ut noen bilder så får vi resten se hvordan det går. ;) Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg