Gå til innhold

Tette hull i frontfanger

Ranger emnet

krt_

Anbefalte innlegg

Skal tette disse idiotiske hullene til lyktespylerne før jeg lakkerer fangeren. Har plast rens, primer, sparkel og lakk.. men for å tette hullet, tenkte jeg faktisk på vanlig byggeskum for å tette inni hullet og fylle resten på med sparkel? teit ide?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke passat du har? Hvorfor skal du fjerne de? høres dumt ut

Joda, de har ikke fungert mens jeg har hatt bilen og resten av fangeren ser ræva ut. så jeg skal restaurere hele fangeren og da ryker dessverre disse dysene. Syns det blir penere å mer clean look hvis fangeren er helt fri for utstikkende ting :p På denne passaten er de ganske dominerende i front siden de stikker ganske så mye ut av selve fangeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. så mye tid og penger gidder jeg ikke.. skal kun fylle igjen de hullene, er ganske store hull, så tviler plastsveising er rette tingen.. må jo fylle igjen uansett. Men er det så dumt med skum da? eller fins det noe annet som ekspanderer når det kommer ut av boksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med skum og/eller sparkel er jo at det beveger seg, slik at lakken sprekker opp etter noen uker... det er mye vibrasjoner i en bil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med skum og/eller sparkel er jo at det beveger seg, slik at lakken sprekker opp etter noen uker... det er mye vibrasjoner i en bil.

Joda har tenkt mye på akkurat det. men han fyren som solgte meg lakken mente bestemt på at lakken skulle kunne være noe fleksibel. Lakken er kun ment på plastdeler som lister og interiør. hehe vet ikke. må vel prøve meg fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lov å prøve. Alt kommer jo an på hvor mye tid og penger du vil legge i dette, selv har jeg jo en bil som er lakkert med bengalakk og rull, fordi det er en billig drittbil som jeg ikke gidder å bruke tid eller penger på. Det kan hende det blir greit, men sparkel på en bil er noe som bør unngås i størst mulig grad, ihvertfall hvis det skal se bra ut over lengre tid.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lov å prøve. Alt kommer jo an på hvor mye tid og penger du vil legge i dette, selv har jeg jo en bil som er lakkert med bengalakk og rull, fordi det er en billig drittbil som jeg ikke gidder å bruke tid eller penger på. Det kan hende det blir greit, men sparkel på en bil er noe som bør unngås i størst mulig grad, ihvertfall hvis det skal se bra ut over lengre tid.

Joda, blir sikkert å gå på en smell :op:

men alle produktene var ment for utbedring av plast skade. så håper firmaet holder det de lovet.. eh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de har ikke fungert mens jeg har hatt bilen og resten av fangeren ser ræva ut. så jeg skal restaurere hele fangeren og da ryker dessverre disse dysene. Syns det blir penere å mer clean look hvis fangeren er helt fri for utstikkende ting :p På denne passaten er de ganske dominerende i front siden de stikker ganske så mye ut av selve fangeren...

Ja men hvorfor handler du ikke en "styling" fanger istedet? eller en orginal uten spylerdeksel? Slipper du å jobbe deg ihjel.. :p

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hvorfor handler du ikke en "styling" fanger istedet? eller en orginal uten spylerdeksel? Slipper du å jobbe deg ihjel.. :p

Slipper å jobbe seg i hjel med styling fanger, nå har jeg hørt det og:confused:

Kjøp et slikt kit og adapter

http://www.eastwood.com/airless-plastic-welder-model-6.html

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper å jobbe seg i hjel med styling fanger, nå har jeg hørt det og:confused:

Kjøp et slikt kit og adapter

http://www.eastwood.com/airless-plastic-welder-model-6.html

Jeg mente ikke at du jobber deg ihjel med en stylingfanger om du kjøper den ny. Da er det bare å matte ned og lakkere.

Det settet der ser jo veldig fyldig ut, du får legge ut noen bilder så får vi resten se hvordan det går. ;)

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider