Gå til innhold

Bestille nye skilt, erfaringer med 3.parts firmaer?

Ranger emnet

wanna-b

Anbefalte innlegg

Skal selge bilen min, og vil fiffe den opp før salg. I cden anledningen vil jeg bytte ut de stygge bulkete skiltene med noen nye fine i skiltramme.

Har sett fler leverandører på internett, men er redd for at de ikke ser originale ut. Showplate.se leverer for 250,- pr stk + frakt, da er det like billig å hente nye på biltilsynet.

Har noen erfaringer med å bestille skilt på internett? Med eller uten den blå EU stripa, spiller ikke så stor rolle.

På biltilsynet skal dem foresten ha de gamle skiltene i hånda før dem bestiller nye til meg, og jeg forstår at det er riktig rent sikkerhetsmessig. Jeg skal på ærlig vis destruere de gamle skiltene når de nye er ankommet, bare så det ikke stilles spørsmål rundt det.

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt lovlig å bestille, ulovlig å bruke. Showplates.se er den eneste leverandøren jeg har hørt noen erfaringer om, og de sies å se klin originale ut. Om jeg på eget initiativ velger å bestille derfra, av rent estetiske grunner, og deretter destruere de gamle skiltene, ser jeg ikke helt problemet. Men jo, i bunn og grunn er dette ulovlig.

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem er at skiltene du visstnok nå får hos Vegvesenet er i plast, og ikke har helt samme mål som de gamle skiltene i metall.

Vær klar over at ved å bruke "hjemmesnekra"skilt så kan en bli anmeldt for dokumentforfalskning, og den er litt kjip å ha på rullebladet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem er at skiltene du visstnok nå får hos Vegvesenet er i plast, og ikke har helt samme mål som de gamle skiltene i metall.

Vær klar over at ved å bruke "hjemmesnekra"skilt så kan en bli anmeldt for dokumentforfalskning, og den er litt kjip å ha på rullebladet.

Stemmer stemmer.

men trådmannen, jeg anbefaler deg heller å bestille noen skilt hvor det står "Saab 900" eller "Til salgs" eller noe lignende...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer stemmer.

men trådmannen, jeg anbefaler deg heller å bestille noen skilt hvor det står "Saab 900" eller "Til salgs" eller noe lignende...

Da er vel hele poenget borte? ;)

Ja, som jeg prøvde å si; Både showplates.se og biltilsynet har leveringstid, og opererer med ca samme priser. Derfor bestiller jeg ikke fra noen av dem.

De nye skiltene i plast, når kom dem? Og passer de fortsatt i standard skiltholder? Det er nettopp på grunn av slikt jeg ønsker å vite hva man kan få hvor, derav denne tråden:)

Bare for å få det oppklart: Jeg skal ha det gamle registreringsnummeret mitt på de nye skiltene, ikke noe nytt, ikke noe fancy. Jeg vil bare ha nye skilter, som ser bedre ut, uten bulker ol.

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel hele poenget borte? ;)

Ja, som jeg prøvde å si; Både showplates.se og biltilsynet har leveringstid, og opererer med ca samme priser. Derfor bestiller jeg ikke fra noen av dem.

De nye skiltene i plast, når kom dem? Og passer de fortsatt i standard skiltholder? Det er nettopp på grunn av slikt jeg ønsker å vite hva man kan få hvor, derav denne tråden:)

De nye skilta passer ikke i den gamle holderen så det må du ha ekstra. koster tilsammen 150 spenn ca for nye skilter og ramme.

Eller så kan du få nye skilter på dagen, men da med et nytt skiltnummer(har vel ikke SÅ mye å si hvis du skal selge bilen?). Det du gjør da er bare å melde skiltene stjålet hos politiet. ta med deg dokumentet fra politiet ned på vegvesenet, å få nye skilter med en gang.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok ikke du får nye skilt på dagen om dine blir stjålet, skiltene må fremdeles produseres.

Du får nye skilt på dagen, hvis de er stjålet jo. Nytt skiltnummer, nytt skilt som de har hos BT (Som regel)

eneste problemet da, er at du kan bli anmeldt for å oppgi falske opplysninger til politiet. Falsk anmeldelse.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider