Gå til innhold

Bremsekraftforsterker- Alfa Romeo- Spider

Ranger emnet

rexcharm

Anbefalte innlegg

Ja, på min Alfa Romeo- Spider 86-mod, så er det en surklelyd. Den er også svært hard på bremsen, akkurat som fylt med luft.

Verkstedet mitt har funnet ut at det er lekkasje i membraen inne i bremsekraftforsterkeren. Den bør byttes på sikt.

Mitt problem er at jeg skal på europatur med denne bilen om en uke, og deler til disse bilene henger ikke på trærne.

Jeg har to-tre muligheter:

Kjøpe en ny bremsekraftforsterker i Tyskland mens jeg er der. Kjører nemlig forbi byen Bönen som har et stort firma som selger Alfa-deler. Så må jeg eventuelt finne et verksted en eller annen plass i Europa som kan skifte for meg.

Alternativ 2 er at jeg pratet med den hyggelige bergenseren på Carozzeria i Drøbak. Han trodde at han hadde liggende en bremsekraftforsterker som passer til min bil, og han skulle ringe meg opp. Venter i spenning, og jeg håper han har det. Isåfall kan jeg få byttet før turen om en uke.

Alternativ 3 er å drite i hele bremsekraftforsterkeren og kjøre med bilen slik den er nå. Heller kjøpe en bremsekraftforsterker via ebay for 100 dollar eller noe sånn, og skifte senere.

Ideelt sett skulle jeg byttet nå, men disse spider-delene vokser ikke akkurat på trærne, nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, om du tar av vakuumet til bremseforsterkeren, plugger dette og prøver å kjøre en tur, verre blir det ikke,

Du er sikker på at det ikke bare er tetninga mellom bremseforsterker og hovedsylinder som er gått, det kan repareres med sika.

Ville overraske meg om ikke alfa eller noen andre i FIAT-gruppa(surrer jeg eller hører ikke alfa med under fiat) har brukt denne bremsekraftforsterkeren en annen plass, om du treffer på en hyggelig kar på ett delelager kan kanskje vedkomende sjekke opp om det kan være samme del på en annen bil.

Forresten, ved luft blir pedalen blaut og lav.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider