Gå til innhold

Bruktbilkjøp - selgers ansvar?

Ranger emnet

Safir80

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt en 2006 modell Mitsubishi Grandis (privatkjøp).

Vi kjøpte den som varebil, men hensikt å sett inn baksetene som fulgte med. Dette var selger klar over, og det står og i kontrakten at bilen selges med bakseter.

Når vi så skal sette inn setene mangler flere av delene. Bl.a. skinnene til setene, som ikke koster mindre enn 19 000,-.

Dette må være selgers ansvar, bilen er jo solgt med bakseter? Noen råd om hvordan vi bør gå frem? Selger sier bare at han ikke fikk delene da han overtok bilen, men vi har snakket med verkstedet som fjernet de, og de sier at de aldri tar noen deler ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vesentlig feil eller mangel vil nå jeg si. Send en skriftlig klage til han først. Ferdig mal finner du på forbrukerportalen.no

hvis han fortsatt nekter for å betale for det som mangler, kontakt forbrukerrådet å hør om hjelp deg

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe å bry seg om. Fest setene på en annen måte. Bolter, muttere og skiver av kraftig dimensjon (minimum 6mm) gjør jobben.

Ufattelig hvor mye dritt du kommer med.

Skal man gjøre noe, skal man gjøre det ordentlig.

Trådstarter: KLAG! KLAG og KLAG! =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic slettet. Trådstarter: har du fått noe svar fra selger? Og kjøpte du fra firma eller privatperson?

Vi kjøpte av en privatperson. Han skulle sjekke med stedet han kjøpte bilen på lørdag eller i dag, men vi har ikke hørt noe.

Jeg har nå sagt til mannen min at han må forklare i klartekst at selger har et ansvar her, ellers ringer jeg selv :). Mannen ringer på nytt i morgen, og så sendes en offisiell klage dersom selger ikke dekker de 19000,- delene koster.

Jeg vet ikke akkurat hvordan skinner det er, har ikke peil på slike ting. Det eneste jeg vet er at setene skal festes med originale deler, da det er barna våre som skal sitte i de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider