Gå til innhold

Stabstag.....

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

En kompis sa til meg at stabstaget på en 240 diesel er 6mm tykkere en det orginale bensin staget. Stemmer dette? Passer det på min 242....?:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sabstaget til dieselen en bøy midt på...???

 

Du får kjøpt 25mm stab.stag har disse : http://www.ipdusa.com/

 

 

Direkte link: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1535&NodeID=4908&RootID=629

 

 

Har selv 21mm stab.stag foran og bak, kjøpt på volvo for 2980,-

Originalt var 19mm

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

har ikke sabstaget til dieselen en bøy midt på...???

 

Du får kjøpt 25mm stab.stag har disse : http://www.ipdusa.com/

 

 

Direkte link: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1535&NodeID=4908&RootID=629

 

 

Har selv 21mm stab.stag foran og bak, kjøpt på volvo for 2980,-

Originalt var 19mm

 

 

hmmm.jeg kjøpte 23mm foran og 21mm bak for 1230,- på volvo...med fester og foringer...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du JAVLA god rabatt av tale eller:D

 

Jeg fikk også med fester foringer og 2 nye bolter bak, pluss at jeg kjøpte nye bolter til foringen foran samtidig

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...Har herma etter meg de!

Ihvertfall med doble krengningshemmere foran,den patenten laget jeg til min egen bil for 3 år siden.

Brukte en original,og en fra turbo.

Og har en 25 mm hemmer bak.

Krenger ikke i det hele tatt.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

kanskje jeg skulle få meg dobble stag bak... sines bilen stiv nok foran, men BAK er den litt løs enda spesielt i sving:D

 

regner med du vet hva stabstag gjør?

det vil feks ikke gjøre bilen din stivere om du kjører beint over en fartshump. kjører du over med et hjul først derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Er vel en grunn til at det kalles krengningsstag også?

Beskriver funksjonen bedre for de litt "utenforstående" <-Ikke rettet til deg VolvoMan:)

 

hehe, jeg mente heller ikke noen spesiellt her, men bare siden han sa "spesiellt når jeg svinger".

 

Jeg regnet med han visste at han også burde senke + harde gassdempere, evnt lavere profil på dekk også.

 

jeg personlig kjører på org stabstag på min 242DL 1980', men har senket den 45mm bak med lesjöfors og gule koni sport på hardest innstilling. Det er ganske hardt det! spesiellt med 225/45-ZR17 dekk (10.1cm med gummi).

 

jeg skal senke den fremme også, en gang jeg har litt cash til å ta hjulstilling, hehe.

 

men jeg skal også skaffe meg større stabstag's, IPD beeing the dream.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår