Gå til innhold

Da er "ny-bilen" kjøpt - Skoda Octavia 2007.. :D

Ranger emnet

Exylon

Anbefalte innlegg

Da har vi vært og hentet vår nye Skoda Octavia 1,6 Tour 2007 mod idag.

Bilen har kun gått 23 000km, og ser helt ubrukt ut.. :)

Det vi har tenkt å gjøre med bilen er :

- Sette på noen greie 18" felger

- Senke litt

- Lakkere listene rundt i lik farge som bilen

- en liten "vinge" på toppen av bakluke

- en "leppe" på fronten

- og helt sikkert noe annet småtteri. :p

Men hva bør jeg se etter når jeg skal se etter deler til denne?

Skoda octavia type 1? når begynte denne modellen?

All hjelp tas imot med takk.. :)

17_-2145720877.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med ny pen Octavia ;)

Hvis du er ute etter deler til denne så stemmer det at du skal se etter Octacia 1.

Jeg er nesten 110% sikker på at denne modellen ikke har gjort noen forandringer siden 2001.

Muligens at stylingsidene ikke har denne som en 2007 model, men at du må søke mellom 2001-2005

Lykke til!

//M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med ny flott bil, høres ut som en god plan ja, stemmer det Mikael sier oven på, fra 2001 til 2005 står de nok oppført som :)

Kanskje du komemr på stoor treffet i Sommer da? da får du nok litt innspirasjon :D

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.. :)

Når og hvor er dette stor treffet da? :)

De delene jeg har sett på hittil er :

Vinge : http://www.superskoda.com/octavia-i/wings/skoda-octavia-combi-roof-wing-dtm-by-abs-dynamic

Leppe : (orginal fanger med leppe?)

IMG_6840-1.jpg

Hvor får jeg tak i denne btw? er det denne? --> http://www.superskoda.com/octavia-i/front-bumpers/skoda-octavia-front-bumper-spoiler-abs-dynamic

Hvor bør jeg bestille senkesett?

Skal ikke senke den så utrolig mye, ettersom vi bor langs en grusvei, og denne bilen kommer til å bli kjørt "over-alt".. :p

Er det 5*100 boltsirkel på Skoda'n?

Kommer sikkert til å ta litt tid før jeg får begynt og bestillt deler, ettersom jeg har nok ting å bruke penger på atm.. :p men er greit å legge en plan..

Kommer sikkert med mer spørsmål etterhvert.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal du få ne GOD pris på en skikkleig senkesett.

God pris på RS fanger.. foran. billigere en stylingleppe(vertfall den originale tilbehørsgreia) å de uoriginale ser skikkelig dass ut.

baklukespoileren er DRIIIIITDYR da møller/skoda ikke lenger sleger den som tilbehør men som reservedel til RS.

så der er det ikkenoe anet valg ne å kjøpe uoriginal. men man får ganske så OK uoriginale baklukespoilere

Endret av cosworth87

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk deg også godt om før du lakkerer listene rundt hele bilen.. da de hjelper veldig med kontrast på bilen..

hvorfor tror du feite folk bruker stripete gensere? vil vel ikke at octaviaen skla se ut som en MPV heller?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk deg også godt om før du lakkerer listene rundt hele bilen.. da de hjelper veldig med kontrast på bilen..

hvorfor tror du feite folk bruker stripete gensere? vil vel ikke at octaviaen skla se ut som en MPV heller?

hehe, godt poeng.. :p

men har sett på 2 Octaviar her på forumet som er veldig fine, og de har lakkert listene rundt.. synes det var veldig fint.. men jeg skal senke-felg-leppe før jeg KANSKJE lakkerer listene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og kikker på felger til Octavia'n, og har noen spørsmål :

Det er 5*100 på min Octavia? siden den er 2007, så er det litt vaskelig å finne..

Hvor brede dekk/felger kan jeg ha hvis jeg skal senke ca 35mm?

Er på utkikk etter noen fine eike felger.. noe alla :

2009+5%3a35%3a19+PM&title=Skoda_octavia_1_8t_rs_230hk_2003_86000_km

Noen som vet hvor jeg kan få tak i disse? :)

Heter ADR Sokudo tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35mm senk er pent synes jeg, sånn jeg hadde på den forje Octaviaen min, (se linken under)

den sinnsykt pene røde Octaviaen til Acoupe er ikke samme som din desverre, den har karosseriet før ditt men ja det er oginal fanger med leppe, men som du skjønner passer den ikke, ja det er 5x100 boltsirkel og ET/inpress38 lykke til.. Bare spørre hvis det er noe du lurer på :D

Det er en treff tråd på den siden du går inn på Octavia delen, litt ned på siden..

Ole

Endret av Ole-mann
manglende tekst

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gule der er så utrooolig forferdelig ass.. helt forjævelig. ødelagt.

Fine felger i 18" til octavia 1. for å holde deg original VAG ver på utkikk etter noen originale seat leon cupra felger.

Noen brukte OZ superturismo?

Auda RS4 2 replica?

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gule der er så utrooolig forferdelig ass.. helt forjævelig. ødelagt.

Fine felger i 18" til octavia 1. for å holde deg original VAG ver på utkikk etter noen originale seat leon cupra felger.

Noen brukte OZ superturismo?

Auda RS4 2 replica?

Må være enig med deg ang den gule.. bare likte felgene han hadde. :)

Skal sjekke litt rundt etter de felgene du nevnte..

Takk for all hjelpen.. blir mye spørsmål når man bytter til et bilmerke som man aldri har hatt før.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35mm senk er pent synes jeg, sånn jeg hadde på den forje Octaviaen min, (se linken under)

den sinnsykt pene røde Octaviaen til Acoupe er ikke samme som din desverre, den har karosseriet før ditt men ja det er oginal fanger med leppe, men som du skjønner passer den ikke, ja det er 5x100 boltsirkel og ET/inpress38 lykke til.. Bare spørre hvis det er noe du lurer på :D

Det er en treff tråd på den siden du går inn på Octavia delen, litt ned på siden..

Ole

men jeg lurte på en ting... Hvis jeg skal se etter felger til bilen min, så må jeg se på modell til 2003/2004?

Når jeg setter inn den "riktige" info'n (2007 mod-1,6 combi-102hp)på denne siden, så får jeg jo 5*112 ---> http://www.byttdekk.com/

ET 35 går på min bil, eller må det være 38? har aldri skjønt hva ET egentlig er.. :confused:

Så - passer disse på min bil?

http://www.byttdekk.com/?page=129&&wheel=16218&carId=7380&tyre=15697

:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da ET35 går fint, de vil bare gå bitte litt lenger ut i hjulbuen, jeg hadde ET35 på den sølvfarga Octaviaen min, Nå skal ikke jeg si 100% at det er 5x100 på din siden den er 2007 mod, men rart hvis det ikke er det, siden den har det karosseriet :D du kan bare dra på en lokal dekk butikk og høre om de kan måle for deg ;)

fine felger de der :)

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har 5x100

feil innpress medfører skjev belastning på hjullagerene å kan medføre kostere levetid på de....

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider