Robin90 Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 (endret) Tenkte jeg skulle lage meg en liten post til omega'n her da. Har jo ingen trinn for trinn post med bilder underveis, men slenger ihvertfall med noen bilder av kjærra. Bilen er bare en 98 mod. vanlig 2l GL manuell som har rulla 193 000. Har hatt bilen i litt over ett år nå og har rukket å gjøre litt med den. Ting som er blitt gjort Felger Apexi luftfilter 40/40 senk Simons fra kat. Steinmetz grill Leppe og skjørt Lakkerte speil Skinn interiør Dvd spiller Alu ringer i dash Blå instrumentbelysning Ny bakruteviskerarm fraVectra C (Stjal idéen fra Bent) Alu innstegslister Malt calipperene Xenon fjernlys Led park og grøftelys Mørke blinkers Byttet ut GL merket på lista Sota baklysa Lakkert deksel bak dørhåndtak innvendig Byttet høytalere i dørene foran + 2x12" baki Planer Justerbar senk B2 lister Bytte ut antenna Bytte ene grøftelyset (steinsprut) Lakkere bakfangeren og muligens panser Få tatt de 2 rust flekka jeg har bak i hjulbuene. Muligens det lille i hjørnet på dørene, er jo så vidt littegrann, men greit å få tatt Motormessig er det ikke akkurat blitt gjort stort.Bare litt småtteri. Har rensa spjeldhuset, satt på oljefordamperboks, byttet tomgangsregulator, byttet toppdekselpakning, nye pluggkabler. Har pussa over kanala og fått på no guffe. Hadde service på opel for en mnd`s tid siden. Skal få den på firhjulskontroll, men må få byttet styrestagene først. Mulig jeg har glemt noe. Bare å komme med innspill\forslag! Vet det ikke er helt kledelig med noe sånt på taket, men uten denna så er det jo døden å kjøre når man ikke har air condition og i tillegg har skinnseter. Endret Juni 20, 2009 av Robin90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 DAMN denne var pen. Undervurderte biler dette. Sykt med utstyr og veldig gode å kjøre, samt plassutnyttelse som svarte :) Skal kjøpe meg en slik en til uka mest sannsynlig og gleder meg som en unge :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Tøff bil dette :) Gjort mye for å få den "riktig" i mine øyne! Men hvor fikk du tak i de aluringene? Prøvd å få tak i de men finner dem ikke! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Du trenger da ikke den vindaviser tingsebomsen forran takluka da! aviser vind godt nok den lille orginale som spretter opp. ellers kjører jeg mye med takluka på gløtt i bak-kant. Bortsett fra det, veldig pen bil! Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Du trenger da ikke den vindaviser tingsebomsen forran takluka da! aviser vind godt nok den lille orginale som spretter opp. ellers kjører jeg mye med takluka på gløtt i bak-kant. Bortsett fra det, veldig pen bil! Hvis du tar en titt på bildet så ser du at det er to klaffer på den. Har den jo ikke for å "avvise" vinden, er jo for å få kaldluft i kupé'n;) syns ikke det trekker nok uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 (endret) Tøff bil dette :) Gjort mye for å få den "riktig" i mine øyne! Men hvor fikk du tak i de aluringene? Prøvd å få tak i de men finner dem ikke! Jo takk! Jeg kjøpte mine på ebay;) http://global.ebay.com/Vauxhall_Omega_B_instrument_rings_/110403442480/item Vet noen er skeptiske til ebay handel så bare si ifra:blunk: Endret Juni 21, 2009 av Robin90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 søt bil :) fjern den skjermen på takluka, Bilen er ikke lagt på 80-tallet. Blitt mye penere da. vurder og fjerne takstativene? synes det blir pen jeg , uten. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Skjermen på takluke blir nok der den er hehe. Men tak rails'a har jeg ikke tenkt stort på egentlig, ble foreslått å lakkere de, men kanskje like greit å fjerne dem. For min del har de jo ingen hensikt så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 trekker det ikke nok, kjører du for sakte:P luka oppe og vinduet nede så trekker det nok lett.. luke skjerm tingen må vekk:P men railsa må bli. en stasjonsvogn skal ha rails. men lakkerte kan de godt være. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Jo takk! Jeg kjøpte mine på ebay;) http://global.ebay.com/Vauxhall_Omega_B_instrument_rings_/110403442480/item Vet noen er skeptiske til ebay handel så bare si ifra:blunk: Se her ja :) Bestilt fra ebay før så det er ingen problem, var ikke så dyrt heller jo :) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Nei var ikke så værst pris faktisk. Men er jo ikke selvklebende så må limes med glassklar silikon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 ta av rails a! Hadde vært nais og spesielt. Og for guds skyld fjern den utlogie stygge plast plata du har på taket hehe ;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsiomega Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Det er vel opp til hanom han vil ha den der fordi det er praktisk vel? Er jo han sin bil så :) Syntes bilen var fin jeg, stilfull og ikke for mye spesielt på den, mest mulig original;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Hehe praktisk, men ikke praktfullt. Takk takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Blei litt nyskjerri på åssen man får av railsa jeg nå hehe, noen som har gjort det før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg