Gå til innhold

Vw 1.8

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har litt kunnskap om trimming av noe så slapt som en VW 1,8 8v 90hk motor?

 

Finnes det noe som helst av kurante deler som kan lure 10-15hk ekstra ut av disse? Eieren av bilen gidder nok ikke å bygge om til insprøytning, da denne bare er en midlertidlig motor til alt er tilpasset til den bilen dette skal inn i. Nei, er ikke Golf... ;-)

 

Finnes det innsug som passer til f.eks Ford-forgasser, eller må man lage innsug selv om man skal ha noe større enn den drit-forgasseren som sitter det orginalt?

 

Er blokka lik på den 90hk'ern som 1.8 GTI-motorene, eller er det andre typer stempler og slik på GTI'n?

Hvordan hadde det blitt å f.eks sette på en GTI-topp på den 90hk-blokka etterhvert om det viser seg att den er i god stand? Og, passer innsug og slikt omhverandre på alle 1,8 toppene?

 

Passer 2,0 toppene fra f.eks Passat over på 1.8 blokka?

 

Eller er det ikke så mange andre alternativer enn å kjøre standard til det dukker opp en annen motor å smette i..?

 

Takker for alle svar, men helst unngå dumme svar som: Drit i den motoren og sett inn en GTI med en gang og slikt. Skjønner jo selvfølgelig att det er bedre, men nå er det nå engang den 90hk'rn som skal inn først....:hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du kan sette inn kamaksling fra GTI 8v, altså fra modellene mellom 1985-1991.

- Du kan bruke toppen du har på 2,0 blokk, motsatt har det liten hensikt.

- GTI topp skal visstnok passe rett på, eneste er at du må blinde dysehullene. Personlig har jeg ikke erfaring med dette.

- Du kan bruke andre forgassere ja, men du vil trenge en adapter på innsuget.

- Eksosmanifold fra GTI 8v passer og gir bedre flow.

- Mindre dynamo vil belaste motor mindre, og gi mer kraft.

- Radiator fra turbodiesel utgavene er større og kjøler bedre.

 

Fullt mulig å dra ut 110-120hk av disse motorene med en større forgasser og andre mods..

Hvis du tar deg tid til å søke litt så ligger det flere tråder om dette på Golf 2 forumet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår