mmh Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Hei! Har noen gamle deler liggende hjemme, men tenkte jeg skulle sette på en 16v topp osv, fra hvilken volvo motor bør jeg da ta 16v ifra som kan passe til b21et, og bør jeg bytte innmat i den motoren. Satser på 250hk eller noe rundt der. mvh Morten Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Hvorfor legge så mye tid å penger i 16v når du bare skal ha 250 hk? 16v er etter min menig bare tull så lenge du skal holde deg under 450hk. 16v er også mye mere tung skrudd og en go del vanskligere enn 8v. men vil du absolutt ha 16v må du se etter en topp fra b204ft/gt. b234f toppen har større ventiler og er beregnet for større borring enn d b21 har. Du trenger ikke bytte innmat i en b21 før 350-400 hk. prøv å søk, ligger mange tråder om dette. men ut i fra tråden og spørsmåla dine så fraråder jeg deg i å gå for 16v da du virker rimelig rimelig "fersk" i gamet Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Det går også å bruke toppen fra B234 på B21, men det er bare så vidt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg