Gå til innhold

TurboXS dumpventil dumper seint. Hvorfor?

Ranger emnet


Espein

Anbefalte innlegg

Hei.

Har montert TurboXS dump fra kimmit-sport nå... Vet dette er billig kopi men det bryr jeg meg ikke om nå..

 

Er på en Volvo 740, b230et motor.

 

Jeg har montert alt, og alt er tett.

Men den må ha en del turtall før den dumper..

 

Har tatt ut stempelet og tørka vekk den orginale smøringa og smurt opp med annen olje..

Har ingen skiver inni den heller...

Har også prøvd med annen vakumslange.

 

Har prøvd en lik dump nettopp med 2 fløyter. Den hadde også litt tjukkere stempel. Ingen forskjell.

Prøvde å kappe noen runder på fjøra, da gikk den bare ujenvt på tomgang = for slakk fjær til å lukke stempel?

 

Må opp i 3-4000 rpm for att den skal blåse.. Skal vel ikke være slik? Må oppi 5000 rpm på tomgang for å få den til å blåse..

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del ikke kappe fjæra, sett inn en skikkelig igjen!

 

Det er ikke så uvanlig dette på denne bilen, de lader jo temmelig seint, ved ca 3500omdreininger. Og på tomgang er det ikke uvanlig at du må ruse opp motoren for at det skal skje noe, motoren har jo ingen motstand da.

 

Men du kan jo sjekke om du har koplet vakuumslangen riktig, den skal inn der som den orginale slangen til avlastningsventilen skal, hvis du ikke har fjernet den orginale avlastningsventilen så skal dumpventilen kobles til med et T-stykke på den slangen som går fra den orginale avlastningsventilen og til innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har blenda den orginale avlastingsventilen (dumpen)?

 

Har du ikke det så vil denne stjele mye vaccum, som igjen fører til at du må ha mer turtall for at den skal dumpe.

 

Men om den ikke dumper når du har så mye som kansje 0,1 eller 0,2bar i trykk så er det ingen katastrofe, heller en fordel..

Men om du har foreks 0,7 på 2800rpm og den ikke dumper så kaster du ventilen i søpla og kjøper en ånkli ventil.

 

Har bare dårlige erfaringer med kina kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår