Gå til innhold

Nestenulykke...

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Hadde vært på Ikea med en kompis i dag, på veien tilbake kom det en trailer som brukes til å frakte større maskiner som gravemaskin osv... Vi lå i nesten 90 og den kom flekkende forbi oss i minst 100, i det den passerte begynte det å hagle småstein og grus... Sikkert slik som har blitt dratt opp av maskinene den har fraktet på planet.

Rett etter den passerte oss datt den ene oppkjøringsrampen ned og skrapte i asfalten så det haglet med matallbiter og stein. Lastebilen mistet også kontrollen og vrengte over to kjørefelt ca 2 latebillengder foran oss. Tok nesten med seg en chevrolet pickup. Hadde det ikke vært for at pickupen og jeg bremset, så...

lastebilen klarte heldigvis å stoppe på veiskulederen uten noe mer skjedde...

Bilen min så i hvertfall med første øyenkast uskadet ut, men var helt støvete etter episoden... Fant noen små steinspruter, men er ikke sikker på om de har vært der fra før... Er i hvertfall glad det gikk bra. Galsakap av sjåføren å kjøre slik og ikke feste rampen skikkelig... Må også få med at det blåste 12 M/S på stedet også, så det merkes i bilene også...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha gjort det ja:mad: Problemet var at det var litt trafikk på lørdagsveiene, så det var ikke så lett å stoppe heller... Hadde full hyre med å styre unna traileren og alle metallbitene og grusen som haglet, samtidig som jeg måtte se etter biler som kom bak meg, så jeg ikke la gullegget selv...

Tørr ikke tenke på hva som hadde hendt hvis han hadde mistet ned rampen i det han passerte oss. aneglsmili

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Lastebiler har ikke lov å kjøre i mere enn 80 km/t i norge.

Så han har jo brutt reglene.

Hvem holder den regelen a?:)...

det er ikke mange av dem

samma med Hvile tiden dems..glem det.. hehe..

Money money..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen om 80 gjelder alle lastebiler og Chevrolet Silverado går i den kategorien. Kjørte tur retur østlandet i høst og da var det vi som måtte kjøre forbi i krabbefelta. 6 liter bensinmotor og 300+ hk hjelper litt om det er en lastebil, og det er sprøtt at 80 regelen gjelder på den type biler, og da spesielt så nye som dette, 2002 mod. Da er det meir logisk med 80 for en gammel Volvo eller riskoker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Galsakap av sjåføren å kjøre slik og ikke feste rampen skikkelig..."

Tror man skal være litt forsiktig med å dømme andre før man er hundre prosent sikker på hva som er årsaken.

Om føreren kjørte i 80 eller 100 har vel ingen av oss noe med og dette her kunne også hendt om han hadde kjørt i 80 og du passerte ham i 90?

Hva vet vi om det var noe som røk og det var derfor løypa falt ned?

Lånte selv en utleiehenger en gang hvor kjøreløypa datt rett i bakken så gnistrene føk og skatt så jævlig at jeg selv holdt på å kjøre av veien.

Her var det en mutter som hadde løsnet og jeg tror det er veldig få her på forumet som ville gått over alle skruer før de la ut på tur.

Har du fått skadet bilen er det ille, men da burde du fått skrevet en skademelding på stedet.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en trailer med henger forran meg igjennom Namskogene i fjord. Var midt på natta og bekkmørkt så jeg måtte ligge langt under fartsgrensa på de svingete svarte veiene før traileren kjørte forbi meg.

Etter det var det gjevnt over 100 med et juletre av en sol forran meg som lyste opp som dagen!

Ikke alltid kjipt med en sværing forran seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider