Gå til innhold

ladeproblemer

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

mmm... er ikke helt sikker på "hvilken bilder du vil ha".... mente du av baterie kablene? dynamo? jeg har noen da jeg byttet batteriet og la om til stereo anlegget.

der er alle kontaktene som må være tilkoblet til bateriet, den øverste til ventre (rød) på plus terminalen går til starteren og hvis jeg ikke husker feil så er dynamon koblet til starteren... altså den går videre til + på dynamon -alfa omega at den er ontlig viderekoblet. Ellers har du en temp sensor som er ganske utsatt i neon.. det er den som er rett foran batteriet og den har en ntc motstand -den må være hel eller vil ladde spenningen settes til det laveste av kontrol enheten.

esq59h.jpg

minus kablene: den nederste er tilkoblet til motor blocka, den øverste går til dempetørnen da den originale kablen mellom batteri og chasiss er en vits...den i midten tror var til motor blocka men den er lang....

33mv2h3.jpg

90ag76.jpg

n3npjs.jpg

original jording mellom batteriet og chasiset...

ali436.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan jo være at den mangler og at forrige eiren fjernet dette og ikke husker at den skal være der...

men uanset: mål spenningen over bateriet med og uten moteren i gang. Når den er i gang skal det være over 13,8volt og øke noe til ca 14,3v når du passerer 2000rpm. men jeg ned og ser i bilen ;)

nå har jeg sett etter og dynamon var på baksiden ja...=ikke lett å se.. men så greide heller ikke å se hvor den gikk, enten går dynamon kablen til sikrings boksen eller så er den sorte kablen som er ved starteren -selv om jeg synes den så litt underdimensjonert ut men kunne ikke se på den kabel stammen som gikk ut fra sikringsboksen som sagt. Mål det jeg ba deg om og imorgen med mer lys og mindre promille kan jeg prøve å se igjen... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som min dynamo har tatt kvelden får ikke økt spening når bilen går. har foresten byttet alle kabler nå da så nå er det bare å starte jakten på en ny/brukt dynamo.

P. om noen vet om noen uorginale dynamoer som passer så er det bare å skrive her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du fant ut av det, men var dynamon defekt da? hvor stor var den "defekte dynamon"? om du vil sende den til meg kunne jeg tenke meg å "disikeren" for nærmere titt ellers ;) betaler self porto selv :)

fant du ut hvor kablen mellom dynamo og batteriet gikk apropos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider