Gå til innhold

hovedbremsesylinder:plassering av bremserør

Ranger emnet

vwsportz

Anbefalte innlegg

hei

jeg har et lite problem angående en oppgradering av bremsene på min golf 1. Har kjøpt inn komplette bremser fra corrado med bremsekraftforsterker, hovedbremsesylinder,kaliptere og avlastningsventil. Alt er montert, problemet som gjenstår er at jeg ikke klarer å finne tegninger over hvordan av inngangene på hovedbremsesylinderen som går til hvordan av bremserørene, kan noen corradoguruer hjelpe meg med dette hadde det vært til fryktelig stor hjelp

vennligst hilsen tord eggesvik

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har direkte kunnskap til denne, så blir normalt rør bak koblet til uttak bak på pumpa, og rør foran kobles på uttak foran på pumpa, er det tre uttak kobler man de foran på de doble, er det 4 uttak kobler man de foran på de fremre, og ett rør til bak på den ene bakre og finner en plugg til den siste på f. eks en hugger, en del japser som har plugga uttak.

Noen her kan sikkert komme med helt sikker forklaring, dette burde også være tilsvarende på en G3 også.

Pass på at bremsekraftfordelinga blir korrekt, Ford har noen simple trykkreduksjonsventiler om det skulle trenges, justerer trykket med vinkelen på ventilen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette oppsettet blir som det er orginalt på en corrado eller annen bil med g60 motor. Er fire uttak på hovedbremsesylinderen og 4 rør som skal inn. Teorien min er jo den samme med at forbremsene er koblet til foran på hovedbremsesylinderen og bakbremsene bak. Man etter det jeg har klart å se på noen veldig utydelige bilder rørene krysset med en forbremse og en bakbremse foran og visa versa bak. Men hadde vært supert om noen her viste dette med 100% sikkerhet, eventuelt kan ta seg en titt under panseret, så slipper jeg og lufte bremsesystemet et utall av ganger,hehe:)

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider