Gå til innhold

Prosjekt: oppussing av 1987 Caddy

Ranger emnet

Orkdalingen

Anbefalte innlegg

Caddyn.jpg

Da har jeg endelig tatt sommerferie fra skolen, og Caddy'n står for tur.

Bilen ble handlet for godt og vel 2 år siden, men har stått lagret siden. men nå har jeg endelig dratt den fram igjen, for å gi den en real runde med rustsliping og lakkering.

litt info om bilen:

1987 modell

1600 Diesel

MYE overflate rust, samt et rusthull i dørken på størrelse med en 5-kroning.

Fargevalget per d.d: tornado rød med svart platt(innvendig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vel.. da jeg begynte å demontere viser det seg at rusta har koset seg utrolig godt i dørken.

IMG_4498.jpg

IMG_4499.jpg

IMG_4500.jpg

her er det bare å kappe ut hele gulvet og sveise inn nytt. heldigvis er gulvet på en Golf MK1 likedan, så det er ny-deler å oppdrive.

så ble det litt sveising på platten, for her er det brukt glassfibersparkel å tetta rusthull med.... nei, det er ikke meg dette altså!!!

Har fått taki 7X15 Compomotive-felger som blir lakkert svart og rød som skal på bilen når den blir ferdig. dette blir da sommerfelgene.

Litt sånn Offtopic, men på en annen måte ontopic og,

LITT høy bak kanskjee??

IMG_4504.jpg

Noen der ute som har nye baklykter til meg? siden mine ser sånn ut:

IMG_4501.jpg

EDIT: RETTELSE, Compomotive-felgene er 7x15, ikke 8,5x15 som jeg skrev lengre opp i posten.

Endret av Golf2elsker'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shit.. kan slenge ut en liten update sånn på natten.

da er alt av rust (utvendig) slipet bort,hatt på quattro rust stop fra Würth, så nå gjenstår bare dørken.

så blir det litt modifisering av bakende (må jo ha Volkswagen skrifta fra luka i bakplata!) og sparkling før lakkering. det rykker stadig fremmover mot ferdig bil igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider