Gå til innhold

(nesten) ikke bremser etter skive/klossbytte

Ranger emnet

dirtyfunker

Anbefalte innlegg

Fjøra sitter feil

Skal lenger bakover, bak de 2 tappene

Edit: Btw, du bør smøre klossene der de ligger an mot kloa, med kopperpasta, samt på baksia av klossene der de ligger an mot kaliperen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjøra sitter feil

Skal lenger bakover, bak de 2 tappene

Edit: Btw, du bør smøre klossene der de ligger an mot kloa, med kopperpasta, samt på baksia av klossene der de ligger an mot kaliperen.

okok, noen tips til å få på fjæra riktig? tenkte at det var den som var feil, men fikk den faen ikke på slik som du sier.

Takktakk hehe..

-

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fjæra sitter feil skal ikke gjøre at bilen mister bremsene.

Jeg tipper du har trykket tilbake stemplet mye og de første tråkkene på pedalen går med på å trykke det ut til riktig posisjon igjen.

For du har vel ikke løsnet bremseslangen fra caliperen? ;)

Jeg har prøvd å pumpe i evigheter men den blir ikke hard. (jeg snakker om pedalen!!:wank) JEg har ikke løsnet slangen heller.

Når tenninga er av får jeg pumpet opp bremsen, men den blir myk igjen når jeg vrir om.

-

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, noen tips til å få på fjæra riktig? tenkte at det var den som var feil, men fikk den faen ikke på slik som du sier.

Takktakk hehe..

Ikke vanskelig iheletatt. Du bruker en flattrekker og vipper den ene over, så spretter somregel den siste lett.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider