Gå til innhold

oppkjøring på henger i mårra. noen tips?

Ranger emnet

texas_ranger

Anbefalte innlegg

tittelen sier igrunnen alt.

men er det noe spessielt jeg må tenke på med tanke på kjøring med henger eller teknisk og hvodan hengeren fungerer?

hørte noen greier om at det har kommet en "teoretisk" del også på dette hvor man skal forklare ett eller anna men kjørelæreren viste ikke noe om det da dette var noe som har kommet VELDIG nylig, men er det noen her som har tatt henger lapen (BE) her inne veldig nylig som kan komme med noen tips eller slikt?

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørelæreren har forklart det meste tror jeg :P men tenkte kansje det var noen her som hadde ett kjempe godt tips sånn heilt på tampen :P

men kjøre seint ja, den var ikke dumm egentlig, viser at man er klar over at man har ett tonn ekstra bakpå bilen. sjøl om man ikkje skal kjøre fortare enn fartsgrensa uansett :P

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kjør over 80 noen gang. 80 er øvre fartsgrense for henger. Jeg lå i 80 i både 90 og 100 sone uten at sensor sa noe, og jeg bestod for ca. et halvt år siden. Andre tips jeg vil komme med er BREMS! Brems ørtenhundre og førti meter tidligere enn du ville gjort med bestemor på! Det var det jeg nesten strøyk på. Ellers, hold god kontroll og se deg rundt. Og aldri rygg med sensor inne i bilen :)

Selv om jeg ser at disse rådene burde kommet i går.. ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk flott dette :P sensor geleida meg inn på ett par gamle dritt veier og var meget fornøyd med farts tilpasingen min der og generelt ellers. eneste han pirka på var at jeg godt kunne logget enda nermere den hvite stripa i venstre svinger.

jeg betalte:

3500,- for lastsikrings kurs, og de to obligatoriske kjøretimene

600,- for leie av bil og henger til oppkjøring

550,- for oppkjørings avgift eller hva enn det heter

200,- for nytt førerkort.

SUM: 4850,-

Men så fikk jeg i tillegg T (traktor) så jeg fikk egentlig to nye klasser for den prisen da. Så nå kan jeg kjøre traktor også lovelig :D

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...