texas_ranger Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 tittelen sier igrunnen alt. men er det noe spessielt jeg må tenke på med tanke på kjøring med henger eller teknisk og hvodan hengeren fungerer? hørte noen greier om at det har kommet en "teoretisk" del også på dette hvor man skal forklare ett eller anna men kjørelæreren viste ikke noe om det da dette var noe som har kommet VELDIG nylig, men er det noen her som har tatt henger lapen (BE) her inne veldig nylig som kan komme med noen tips eller slikt? Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 kjør seint! en eg kjenner brente seg på det:P det med den teoretiske greia kjenner ikkje eg til.. Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Du skal vel bare vise at du duger til å kjøre med henger, ta de riktige forhåndsregler og sånt. Kjørelæreren forkrarer deg det du trenger å vite(iallefall i mitt tilfelle) Jeg tok BE for ett år siden Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 kjørelæreren har forklart det meste tror jeg :P men tenkte kansje det var noen her som hadde ett kjempe godt tips sånn heilt på tampen :P men kjøre seint ja, den var ikke dumm egentlig, viser at man er klar over at man har ett tonn ekstra bakpå bilen. sjøl om man ikkje skal kjøre fortare enn fartsgrensa uansett :P Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 ja kjørelæreren pleier å ha peil Husk å ikke kjør mer enn 80 selv om det er 100 da, kjenner noen som har "skiti på leggen" pga det Lykke til! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Bremse ned mye tidligere osv. :) Fartsavpassing er viktig. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 og aldri sett bilen i revers uten at sensor står bak og guider deg.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 kor det gjekk??:) Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 IKKE kjør over 80 noen gang. 80 er øvre fartsgrense for henger. Jeg lå i 80 i både 90 og 100 sone uten at sensor sa noe, og jeg bestod for ca. et halvt år siden. Andre tips jeg vil komme med er BREMS! Brems ørtenhundre og førti meter tidligere enn du ville gjort med bestemor på! Det var det jeg nesten strøyk på. Ellers, hold god kontroll og se deg rundt. Og aldri rygg med sensor inne i bilen :) Selv om jeg ser at disse rådene burde kommet i går.. ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 pris på og ta BE? eg har fått tilbud om 3500.pluss oppkjøring, billi? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Jeg ga 4000 for de 2 obligatoriske timene, lastsikkringskurs og leie av bil/henger på oppkjøring. Tilleg til dette så kom jo avgiftene til staten. Så ja, 3500 er billig Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 gikk flott dette :P sensor geleida meg inn på ett par gamle dritt veier og var meget fornøyd med farts tilpasingen min der og generelt ellers. eneste han pirka på var at jeg godt kunne logget enda nermere den hvite stripa i venstre svinger. jeg betalte: 3500,- for lastsikrings kurs, og de to obligatoriske kjøretimene 600,- for leie av bil og henger til oppkjøring 550,- for oppkjørings avgift eller hva enn det heter 200,- for nytt førerkort. SUM: 4850,- Men så fikk jeg i tillegg T (traktor) så jeg fikk egentlig to nye klasser for den prisen da. Så nå kan jeg kjøre traktor også lovelig :D Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
catano Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Hei. jeg ser det er en gammel tråd, men siden jeg driver som trafikklærer i Bergen og har på mine hjemmesider noen filmer på akkurat dette tillater jeg meg å legge dem ut her. http://www.fyllingsdalentrafikkskole.no http://www.sartortrafikkskole.no mvh catano Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.