Gå til innhold

Basskasse i Nissan Primera 92 mod

Ranger emnet

Mac

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage ny kasse til min to 10", pga at den gamle er altfor liten til 2 bassere.

Basserne er av merke: Boss Red 10" 4ohm 450watt

Har en Boss forsterker som drar de forholdvis bra, brokobla.

Hva slags type kasse og hvor stor volum burde denne kassa ha? Tenkte å henge forsterken bakpå også...

Sleng gjerne med en link til bilde av kasser og slikt!!!

På forhånd takk :cool:

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan lyd vil du ha og hvor stor kasse vil du ha?? det vil di vil du ha portet eller lukket kasse? portet spiller dypere, mens lukket spiller renere. en portet kasse er en del større enn en lukket kasse. Har snart to kasser som jeg driver med ferdig som blir ganske stilige. kan legge ut bilde av dem bare dem er ferdig.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

hvordan lyd vil du ha og hvor stor kasse vil du ha?? det vil di vil du ha portet eller lukket kasse? portet spiller dypere, mens lukket spiller renere. en portet kasse er en del større enn en lukket kasse. Har snart to kasser som jeg driver med ferdig som blir ganske stilige. kan legge ut bilde av dem bare dem er ferdig.

Det du bør gjøre er å kontakte enten den butikken du kjøpte de subbene hos, de bør kunne gi deg målene på en kasse. Hvis ikke de kan hjelpe deg bør du kontakte importøren av Boss.

Men uansett bør butikken hjelpe deg med dette.

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske så stort bagasjerom. Mulig at 2*10 blir litt lite der og, i og med at hattehylla under er dekt med stål, og har måtte skjert ut høl til 6*9`ene. Så eventuelt bassrefleksrør opp i hattehylla er vel utelukka... Spiller det bra med portet kasse hvis "lufttrykket" fra bassen bare forsvinner ut bak i bagasjen da??

Det er vel mulig at en lukket kasse er best for meg.. eller?

Forresten; spiller det best med basserne vendt utover eller innover i bagasjerommet?

Også en ting til: er det så farlig om kassa er helt spesialtilpassa basserne? Kan vel bruke ca. mål når det er snakk om 450 10". eller?

-> Bmw 328i E46

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så det er en sedan. har du nedfelbart baksete?? viss du har det monterer du elemntene mot sete ryggen, for da vil de dunke i ryggen. du kan montere bare toppen av to bassporter i hattehylla for å få mere bass inn viss du vil, men da ville jeg nok forsterket hylla litt. du kan jo bruke ca mål. regner ikke med at du finner så mange spec på det elementet at det er noe vits i å regne ut i et bass box program. om du skal ha porta eller lukket får du nok velge selv. vet ikke hva som funker i den bilen.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så det er en sedan. har du nedfelbart baksete?? viss du har det monterer du elemntene mot sete ryggen, for da vil de dunke i ryggen. du kan montere bare toppen av to bassporter i hattehylla for å få mere bass inn viss du vil, men da ville jeg nok forsterket hylla litt. du kan jo bruke ca mål. regner ikke med at du finner så mange spec på det elementet at det er noe vits i å regne ut i et bass box program. om du skal ha porta eller lukket får du nok velge selv. vet ikke hva som funker i den bilen.

Jepp. Har nedfeldbare seter. Får se da om jeg bygger lukka kasse eller ei. Lukka kasse blir vel minst strev så... Selv om jeg har bassrefleksrør jeg kunne ha latt gått opp i hattehytta..

-> Bmw 328i E46

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10" i lukket kasse (bandpass?? heter det vel) i min primera og den spiller greit!! Sleit også før med altfor dårlig basstrykk, men etter at jeg hadde innbrudd i bilen min og 6x9" blei stjælt så har jeg ikke fått satt i noen nye!! Fikk MYE bdre lyd etter at hullene fra høytalerene blei værende igjen....... Så det lønner seg med porter i hattehylla tror jeg!!

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

båndpass er når hele elementet er inni kassa og portet. lukket er når det er en helt tett kasse hvor du ser fronten, viss du skjønner hva jeg mener.

Veit hva du mener, visste bare ikke åssen jeg skulle forklare det....

Jeg har sånn bandpass kasse i primeran min og synes det fungerer veldig bra:)

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil egentlig ikke anbefale å sette så elementene spiller mot ryggen, fungerer best å la dem spille ut mot bagasjerommet, det er ihvertfall min erfaring i min bil, som også er en primera typ sedan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

Vil egentlig ikke anbefale å sette så elementene spiller mot ryggen, fungerer best å la dem spille ut mot bagasjerommet, det er ihvertfall min erfaring i min bil, som også er en primera typ sedan..

Oki.. Takker for alle svar...

Men det er ikke noe som har lagd en kasse til 2*10" som kan ta noen ca mål av kassa si vel? Hadde vært veldig bra hvis noen gadd eller veit målene...

Butikken der jeg kjøpte basserne er nedlagt, så det kan bli vansklig å få noe info derfra..

:rolleyes:

-> Bmw 328i E46

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

Lenke til kommentar
Del på andre sider