Zilla Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Hei. Jeg har en 91`C4, 2L. Problemet her er at bilen jager på tomgang. Den jager/nøkker også når jeg kjører og holder jevn fart, når jeg gir på går den jevnt og fint. Kan for ordensskyld også nevne at bilen ikke bruker vann eller olje. Audin har ikke gått veldig langt kun 171`km og den har fått ny toppankning for 30`km siden hos møller, reg.reim og vannpumpe for 50`km siden- møller det også, nye plugger og ny tempføler. Bilen er lettstartet uansett om den er varm eller kald. Noen som syns det er lettere å hjelpe hvis de har reg.nr så kan dere sende meg en PM. Noen forslag til hva som kan være problemet til Audi`n min? Vacum, tenning osv? På forhånd takk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianWW Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Kan høres ut som den trekker falsk-luft en eller annen plass, brodern hadde samme problem. Da var det belgen gassspeldet og motoren som var hull i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Du kan prøve å ta en boks med startgass, og spraye rundt innsuget, vacumslanger etc. Hvis motoren forandrer turtall, tar motoren inn falskluft. Kan være så enkelt som en liten slange som er morken. Spray også rundt bremskraftforsterkeren og slangene mellom den, og motoren. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Jeg har sprayet rundt i motorrommet på alt av slanger og det ble ingen turtallsøkning så da går jeg ut ifra at slanger er tette. Jeg har for sikkerhetsskyld også byttet luftfilter uten at det hjalp. Skal prøve meg på en diagnosetest hos møller i morgen, kanskje jeg har flaks der. Flott hvis dere skriver inn flere forslag, jeg er meget takknemlig for dette. Takk så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Kan høres ut som den trekker falsk-luft en eller annen plass, brodern hadde samme problem. Da var det belgen gassspeldet og motoren som var hull i. Hvordan fant broren din ut at det var det som var feilen? Sprayet han rundt med startgass eller sjekket han det på andre måter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianWW Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Hvordan fant broren din ut at det var det som var feilen? Sprayet han rundt med startgass eller sjekket han det på andre måter? Han sendte den på verksted... hadde sett over æ men fant ikke lekkasjen æ, men hadde ikke startgass heller da :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Han sendte den på verksted... hadde sett over æ men fant ikke lekkasjen æ, men hadde ikke startgass heller da :p Jeg skal ha diagnose på den førstkommende mandag så da gir jeg en oppdatering her om hvordan det gikk. Flott hvis det kommer inn flere forslag og ideèr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Var hos møller i dag men jeg fikk ikke noen diagnose på bilen. Dette er vel første modellen av C4 og da er det visstnok begrenset informasjon man kan få ut av diagnose. Jeg har byttet mellomflensen som er montert under gasseropplegget, min var sprukket. Dette hjalp noe men nøkkingen er ikke helt borte. Noen andre forslag til hva som feiler bilen min. Har sprayet startgass rundt i motorrommet men jeg hører ikke at bilen øker noe i turtall og da er det vel ikke noen lekkasjer? For de som har inngående peiling så kan det kanskje være til hjelp hvis jeg sier at jeg har AAE motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Hei igjen. Jeg har nå byttet fordelerlokk og rotor på bilen uten at det hjalp. Er det noen som har forslag til meg? Liker dårlig å måtte sette bilen på verksted. Kan det være noe med innsprøytningssystemet eller tenning og isåfall hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Har du testet noe så enkelt som som bensinfilteret? Hadde en mazda en gang med samme dritet. Prøvde alt, til slutt etter mange tusen i dass fant jeg ut at det var bensin filteret til 350kr. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Det kan også være slitt kam, ventilløftere, lambdasond, LMM og masse mer.. Men gjør som raymond sier.. Bytt bensinfilter, det er gjort på null komma niks! :) Bare la bilen stå i ro i en stund før du skifter det, ellers får du MASSE bensin over deg! Filteret ligger på venstre side når du ser ned i motorrommet, litt større enn en Cola-boks! :) bare 2 fastnøkler så har du det! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Hei. Har vært veldig opptatt derfor sein tilbakemelding her. Det var en kontaktplate som satt i bakkant på forgasserenheten som var defekt, det var brudd i kontaktpunktene/flatene. Takk for alle innspill. Regner tråden som ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.