rexcharm Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Har problemer med bremsekraftforsterkeren min på min Alfa Romeo 86-mod. Bremsene funker, men de er "svampete" og "fulle av luft" på en måte. De er m.a.o ikke som de skal. Verkstedet jeg bruker mener at det er membranet i bremsekraftforsterkeren som har en rift etc., og at jeg derfor må bytte hele greia. Fikk faktisk tak i to rep-sett igår ifra en privatperson (hva er sjansen for at jeg skulle få tak i det til Alfa-bremseforsterker), men de mener altså at det er membranet det er noe galt med, og dermed blir rep-sett nytteløst.... Jeg drar på europatur med denne bilen på torsdag, og kjører først til Hamburg. Ifra Hamburg til Belgia har jeg mulighet til å kjøpe med meg ny bremsekraftforsterker for 358 euro hos en Alfa-delebutikk. Spørsmålet er om jeg skal tørre det? Hva om det holder med et rep-sett? Mange mener at det skal bli veldig harde bremser hvis membranet er defekt/har en rift, ikke myke og "svampete" bremser!? Ikke vet jeg.... Har iallefall lyst til å få fikset dette, og hele situasjonen gir meg hodeverk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Uten forsterker blir det steinharde bremser ja. Svampete og myke bremser tyder mer på luft i bremsene, eller lekk system. Men dette er på generell basis, kan jo hende det er en fancy forsterker i Alfaen :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg