El_diablo Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Leverte inn bilen min for å fikse Fjærene bak. De var rykke... Endte med en liten kom feil, slik at jeg dobbelbooket en time på to verksteder. Min sabo fikset et verksted også fikset jeg et annet, og da ble det surr. Nå ringte verkstedet til meg og lurte på hva so skjer med byttet, og at de har noen deler som de ikke får retunert. De vil at jeg skal betale for delene etter misforståelsen med booking av en time jeg ikke trengte. Jeg får regnigen på over 3000 kr fordi Toyota ikke vil ta i retur fjærene. Grunnen til at de ikke vil ta de i retur er at de ikke selger nok fjærer og vil ikke ha de på lageret sitt. Når jeg sa at jeg ikke har bruk for dem og hva jeg skal gjøre, sa han at bare lever de til metall gjenvinning. :S Så jeg skal liksom skrote helt nye fjører til en Yaris??? Help me please... :S Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Istede for å skrive forkortninger av ord, skriv hele ordet. Var mye i denne teksten jeg måtte lese 2 og 3 ganger før jeg forstod hva du skrev! Uansett. Hadde du tid til å avbestille timen? Aldri levert mine egne biler på verksted, men regner med at disse lar kundene kunne si opp timen dem har bestilt om dem for varsell 24 timer før timen eller noe i den duren. Men må si jeg stusset litt på at dem ikke kan ha sånt liggendes på et lager? De delene ligger vell strengt tatt på lager her i norge eller før dem blir sendt hit.. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Det er vel vanlig at de kan kreve for frakt og evt. ubenyttet verkstedtime, men de kan ikke kreve at du kjøper fjærene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Toyota sa at de bare ville ha deler som de solgte mye av på lager og de solgte ikke nok av de delene der til bilen min. Derfor tok de ikke i mot deler og importøren tok kun i mot delene igjen innen 20 dager. - Altså bilverkstedet bestilte fjærer til en time som ble dobbelbooket. (My mistake) -Bilverkstedet forsøker å retunere delene til Toyota men får avslag - Jeg får krav på delene av verkstedet på litt over 3000kr. -Toyota sier til meg at de ikke tar inn deler for å ha de på lager som de selge lite av, og at importøren bare tar imot deler innen 20 dager. -Får beskjed om å betale (3200,-) og eventuelt kaste de i metallgjennvinning. Så jeg syns det er rart. Yaris Verso er ikke en uvanlig bil og det må vel ryke noen fjærer på de også etter hvert??? Skal jeg liksom bare kaste de da? Har ikke vi noen rettigheter? Akkurat nå er fjærene fortsatt hos verkstedet og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Her er det nok du som har driti på draget, dessverre. Prøv å selge fjærene på finn.no. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeebus Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 (endret) Enig i at du bør betale for timen (1 time!), og ikke noe mer. Da har de faktisk fått betalt for en time uten å gjøre en dritt for det, og det er en pen andel av prisen på fjærene. Spør forbrukerrådet også, eller hvem det nå er som ville fått spørsmålet... Og dersom du evt. ender opp med å bli tvunget til å betale for en times jobb OG fjærene, krev å få fjærene til innkjøpspris. Det blir feil at de tjener på deg, når du faktisk stiller opp og hjelper den stakkars forhandleren med å unngå å "tape" 1500-2000 kr. (Noe som jo er en sannhet med modifikasjoner, da de fint kan selge disse senere). Sannsynligheten for at en hvilken som helst bilsjappe aldri vil bli kvitt Yaris Verso-fjærer er veldig liten. Tenk på alle de overlessa rørlegger-Versoene som durer rundt! Endret Juni 26, 2009 av Jeebus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 (endret) Javel, de selger ikke nok av disse fjærene? Er kanskje ikke så rart da bilene er maks 9 år gamle, men de kommer til å få solgt disse unna etterhvert. Ruller maaaange på norske veier... Kan hilse Toyota i Bergen og si at de kan legge dem på lager, så vet jeg hvor jeg skal handle fjærer når de på fars en gang knekker. Du kan også hilse dem og si at de forhandler deler til et merke som ligger på toppen når det gjelder service, og at dette verkstedet ikke akkurat står til forventningene av å eie en Toyota. Eirik Endret Juni 27, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Fikk svar fra Toyota i dag og importøren ville ikke ta de i mot, så da må jeg betale fjærene fra forhandleren slik at jeg ikke får høyere krav. :S Får prøve å selge de på finn.no eller noe. Kaster ikke bare over 3000 kr i dass. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 Er nok dessverre slik det er. Har selv jobbet på delelager på toyota og systemet er slik at man må søke retur av deler som "ikke blir brukt", og går det over tida så får man ikke retur. Det som jeg stusser på er; hvorfor gikk det over de 20 dagene? Bestilte de fjørene veldig tidlig? Vanlig prosedyre er å ha en perm hvor ordre ligger, denne går man igjennom hver dag og bestiller delene. Altså slik at man ikke blir liggende inne med 1000vis av deler i lange tider...litt klompete forklart, men tror dere skjønner... En annen ting, som og er nevnt over her, at de tar full pris for fjørene? Er jo helt bak mål, man prøver jo seff å finne en løsning som er grei for begge parter. Mennesklig feil forekommer jo, om en på lageret bestiller feil deler og ikke får retur på dem så blir det jo ikke trukket av lønna dems fordet... Syntes dette virka noe merkelig, prøv å prat med dem, se om du kan finne en bedre løsning. Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve O Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Erfaringsmessig (jeg jobber på Møller/VW) er det "hele tiden" kunder som ikke dukker opp til timer, hvor deler er bestillt både fra det norske hovedlageret og fra Tyskland. Har aldri vært borti at kunder blir fakturert for hverken deler eller timer. Så for meg høres dette rart ut. Siter 1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.