Xanderion Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 beste er bare treverket eller en skvett med polyester :m'm: Skvett med Polyester? Forklar :P er det rundt i kantene da eller? Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynamics Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Skvett med Polyester? Forklar :P er det rundt i kantene da eller? Tøm i så det blir noen millimeter tykt lag i bunn ,og evt hvis du får noen lange sider på kassa.Bare en fordel hvis du gjør det på alle flater, men ikke et must. Polyesteren hjelper med å stive opp kassa litt samtidig som det gir en glatt flate, ergo mindre luftmotstand. Kassa blir også potte tett. Hva er formålet med anlegget ditt? Konkurere eller bare til vanlig bruk? Siter Team Re-Loud Stian NM mester 2008 Street A 155,5 dB 2010..sannsynligvis Street A B2, Atomic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Tøm i så det blir noen millimeter tykt lag i bunn ,og evt hvis du får noen lange sider på kassa.Bare en fordel hvis du gjør det på alle flater, men ikke et must. Polyesteren hjelper med å stive opp kassa litt samtidig som det gir en glatt flate, ergo mindre luftmotstand. Kassa blir også potte tett. Hva er formålet med anlegget ditt? Konkurere eller bare til vanlig bruk? Det er nok til vanlig bruk, hehe. Kommer nok ikke til å gjøre det du sier der. Høres ut som en masse arbeid! Men det blir å kanskje legge no Tec7 i kantene for å lage en rundt kant rundt inni kassa! Jeg kan vel bruke tec7/sikaflex til det? Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Ja, det kan du, men vanlig acryl fugemasse er nok mye billigere ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Ja, det kan du, men vanlig acryl fugemasse er nok mye billigere ;) Men jeg bør vel bruke hvertfall 20mm+ MDF plater for å bygge kassa... Subben veier trosalt 24kg og har Max effekt 3000 Watt. Bør jeg lage en liten skillevegg mellom subben og bassrøret? Har sett dette i mange kasser, men har det noe for seg? Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 (endret) 22mm MDF funker fint, og skillevegg hvis du har 2 elementer, er bare fint så blir kassa ennå stivere bla, men skillevegg mellom elementet og bassrefleksrøret skal du ikke ha ;) Endret Juni 30, 2009 av cossiemk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynamics Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Det er nok til vanlig bruk, hehe. Kommer nok ikke til å gjøre det du sier der. Høres ut som en masse arbeid! Men det blir å kanskje legge no Tec7 i kantene for å lage en rundt kant rundt inni kassa!Jeg kan vel bruke tec7/sikaflex til det? Som jeg skrev før i tråden så er det godt nok med bare treverket. Sikaflex gjør jobben bra nok den vett. Det med polyester var bare et ekstra tips ;) Siter Team Re-Loud Stian NM mester 2008 Street A 155,5 dB 2010..sannsynligvis Street A B2, Atomic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Som jeg skrev før i tråden så er det godt nok med bare treverket. Sikaflex gjør jobben bra nok den vett. Det med polyester var bare et ekstra tips ;) Takk for tipset! Da blir det vel bygd grom kasse innen denne måneden hvis jeg får tid, hehe :D Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg