Gå til innhold

Forskjell på GL og CL?

Ranger emnet

bjirn

Anbefalte innlegg

Har en 92modell Gl. Den har orginalt lakkerte fangere, elektriske speil med varme, lakkert i bilens farge. En kompis av meg har en 92modell Cl, den har svarte fangere og manuelt justerbare speil i sort. I tillegg er det "bare" 75hk i hans bil, min har 90hk, men tror ikke dette er standard for Cl. Noen Cl ble levert med AAM 1,8 motor som hadde 75hk. 90hk motorene ABS og ADZ ble levert til Gt, Gl og de fleste Cl. Tror dette skal være de "største" forskjellene, Ekstrautstyr som takluke og el. vinduer kan også ha blitt levert på noen Gl.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris? Vanskelig å si, kommer liksom litt ann på hva slags utstyr bilen har. Den tidligere nevnte kompisen kjøpte bilen i den tro at det var en Gt, forrige eier hadde kjøpt Gt merker og lakkert fangerne. jeg betalte 58k for min, tror nok prisen ville ligget på en ca. 45-50k for en "tilsvarende" Cl. Nå kjøpte vel og merke jeg hos bilforhandler. "Gt" til kompisen min kostet Ca. 50k.

Skal du kjøpe eller selge?

Ring Møller å spør etter listepris, de har bedre peil enn meg;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et siste tips: Idag ville jeg heller kjøpt en Vento, den har bedre plass, mer utstyr, er billigere i innkjøp og forsikring. Og koster du på den 5-6k, så kan du kjøpe G4lykter, Golf panser og grill. Ser meget bra ut!

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=2240

Men, det er nå bare min mening!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

Jeg kunne tenkt meg å vite NØYAKTIG hva som er forskjell på golf 3 GL og CL... Gjerne bilder av forskjellene eller lister...

Kanskje denne tråden kan hjelpe deg? :) Lurte på akkurat på det samme som deg...;)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider