jornland Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Hei. Jeg driver med lakkering av et motorrom hvor jeg har slipt ned med grovt papir, og har derfor fått noe slipestriper. Derfor må jeg spraysparkle hele motorrommet, og slipe ned en gang til, men det er så satans dyrt å drive å kjøpe sprayflasker fordi de er så udrøye.. Derfor har jeg tenkt på alternativet å bruke spraysparkel for bruk i sprøyte. Men vet at det finnes egne sprøyter til påføring av dette, men disse er dyre, og da går vinninga opp i spinninga.. Derfor lurte jeg på om det var mulig å sprøyte spraysparkel med en vanlig lakksprøyte? Eller blir den for tjukk til å få spøytet med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Sprøytesparkel blir alt for tykk til å kunne sprøytes med dyse beregnet for lakk, men sprøytesparkel er ikke å anbefale å bruke heller, for den trekker vann som en svamp, bruk heller slipefyller Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Ville brukt en god slipe fyller, 2k fyller ikke noe boks tull da ;) Får bort det meste av sliperiper osv, 3 gode lag og slip dette, strøken flate og lakke på da :) EDIT: Bosscat skrev det jo før meg. Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jornland Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Ok. Jeg har til nå tenkt at spraysparkel og sprayfyller var samme produkt, men har lest litt om det, og det er jo ikke helt riktig. Spraysparkel brukes til grovere avretning og fylling av større riper enn sprayfyller. Men da er neste spørsmål om det da går an å spraye slipefyller med en vanliglakksprøyte, siden jeg antar at den er mer tyntflytende enn spraysparkelen? Og er slik 2K sprayfiller noe man kan få tak i hos forhandlere som selger og blander lakk til bil, som for eksempel billakksenteret i Drammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Japp, om du har ei sprøyte med 1,7 dyse, går kansje med ei 1,5 dyse å :) Bil lakk sentret selger nesten garantert fyller og herder til dette ;) men er dyrt.. Men er ikke noe å gjøre med det :) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg