Jonte Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Etter å ha hatt en Boxster i 1 1/2 år mens jeg studerte valgte jeg å gå til innkjøp av en Porsche 911 når jeg nå var kommet i jobb og hadde fått lappen tilbake :) Valget falt på en 996 jeg hadde sett på lenge, men ikke hatt råd til. Jeg var i dialog med eier lenge, og tilslutt ble vi enige om en pris vi begge kunne leve med! Bilen er en 2001 996 Carrera 4 med GT3-optikk fra fabrikk. Den har også fått en Tech-art vinge, tech art 30mm senkesett og 18" 997 turbo hjul med 225/40/18 forran og 265/35/18 bak. Ellers er bilen svært godt holdt og det eneste som er feil med den er en liten skade på AC Controller'n inni, men teknisk er det ikke noe. Nylig EU-ok og gikk gjennom tilstandsrapport uten feilmeldinger, kun litt slitte dekk. Det blir mest sannsynlig vinterdekk på 18" felgene og 19" hjul til neste sommer. Ellers skal jeg bytte ut hovedenheten til stereoanlegget til en Double-DIN med Navi. Så da tok jeg og en kompis turen fra Tromsø til Trondheim for å hente bilen! :) Vi reiste ned på Torsdagskvelden og tok inn på Thon Hotell, og besiktiget bilen på kvelden før vi tok turen ut på byen På vei hjemover stoppet vi hos mine besteforeldre i Snåsa for middag.. Turen gikk greit, men det var litt glatt med regn og Toyo sine R888, men bilen er en drøm å kjøre :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Jeg har nå hatt bilen i en knapp måned, men reiste til USA 2dager etter jeg hentet den, så har ikke fått brukt den så mye.. Jeg har kjøpt nye dekk forran og bak, til å ha ut sesongen, ettersom Toyo R888'ene var ganske slitte og jeg ikke så behovet for de heller. Jeg har nå gått til innkjøp av en Pioneer AVIC-F900BT og bestilt monteringskit fra USA, så da blir det litt oppgraderinger inni bilen :) Bilen parkert i Tromsø, uten for der jeg har leilighet: Det ligger flere bilder på Facebook under navnet mitt John Reidar Nymo Riseth, om noen er interessert :) Det er ikke så mye større planer for bilen fremover, annet enn å anskaffe vinterdekk og kjøpe nye 19" til neste sommer. Har akkurat gått til innkjøp av ett Naust med noen venner, så det er der pengene blir lagt igjen :) Tenker å jobbe ett år til for så å gå i gang med studier, og skal jobbe inn litt på lånet, så jeg kan leve med bilen da og helst gå til innkjøp av en båt til sommeren :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Dritpen bil. Porsche er jo en våt drøm :) Skal du ut på no banekjøring? Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Dritpen bil. Porsche er jo en våt drøm :) Skal du ut på no banekjøring? Porsche er best :) Trur ikke jeg går andre veier, eller - når jeg har råd til en Lambo Gallardo kanskje :) Banekjøring, det må jeg se ann litt.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Vurderer 19" felger til sommeren, noen tips? Innspill? Venter enda på rammen til å montere spilleren, så jeg har noe å pussle med i sommerferien :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Porsche er best :)Trur ikke jeg går andre veier, eller - når jeg har råd til en Lambo Gallardo kanskje :) Banekjøring, det må jeg se ann litt.. Så du vurderar ikkje ein tilsvarande Ferrari? Det ser godt ut dette. Kan du skrive litt om motoren og legge ut bilder av motoren og motorrommet? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Så du vurderar ikkje ein tilsvarande Ferrari? Det ser godt ut dette. Kan du skrive litt om motoren og legge ut bilder av motoren og motorrommet? Vi får se når den gang kommer :) Motoren: 3387cc (3,4liter) 24ventiler Boxer-6'er med 300hk/350nm m/ tørrsump. Interiør: Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Pen bil du har funnet deg ! Men blir det egentlig noe fint med 19" ? Har for meg at det blir litt vel stort jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CL500 Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Gratulerer med ny råstilig bil! Blir nok bra med 19" tenker jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CL500 Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Fått montert den nye spilleren? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Mistenker at jeg så deg kjørende i Tromsø forbi kinoen og oppover mot politistasjonen med en blond jente i baksetet igår.. Kan det stemme ? Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Mistenker at jeg så deg kjørende i Tromsø forbi kinoen og oppover mot politistasjonen med en blond jente i baksetet igår.. Kan det stemme ? Det kan nok stemme, usikker på hvem jenta er, men men :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet September 23, 2009 Rapporter Share Skrevet September 23, 2009 Det kan nok stemme, usikker på hvem jenta er, men men :) Heh, er en stund siden, var på bilferie med min 996 Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet September 23, 2009 Rapporter Share Skrevet September 23, 2009 Jeg synes BBS RK ser ganske bra ut på Porsche. Kanskje vanskelig å få tak i, uten å måtte betale stort, men det ser ikke ut til at du har så store problemer med det;) Pen bil iallefall:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg