Gå til innhold

CRX V-tec, kompressor / turbo?

Ranger emnet


TurboCG

Anbefalte innlegg

det kommer nok til og koste ganske så mye for overlading på den bilen.. har også lest at b16a er langt i fra den beste hondamotoren og overlade.. men dette er bare noe jeg har lest.. du har crx fra før ikkesant? blir kansje billigere og trimme den.. er bare 26hk mer i vtec`en da.. men "Power of vtec" er jo konge da.. civinco eller noe i sverige driver med compressortuning og har en crx vtec med kompressor.. hør med dem...

 

lykke til :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta på http://www.clubhonda.com og http://www.hondaboard.com har gjort det som gjøres kan med b16a motoren +++ Spør så får du garantert svar affal ;)

 

Husk at det er jævlig dyrt å skifte motor i en import bil da, har tenkt å gjøre det samme selv, men man må jo betale etteravgift da :(

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes Turbo kit til 1998 Civic 1.5 VTEC?

Den lille tror det er 125hk i den.

 

Så Greddy hadde no kit.

Hvor mye effekt kan man ta ut av turbo kittet til den 1.5 VTEC i 98 Civic?

 

De kitta er jo uten IC det bør det vel ha.

 

 

Bare lurer litt her bytte ut Kadetten og en kompiss skal selge sin blå 98 Cuivic 1.5 VTEC.

Noen som vet hva de er verdt i dag gått 72.000km?

 

Blei mange spørsmål det gitt.

 

Takknemelig for svar.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det ikke er så stor kompetanse på Honda her på forumet! Ta turen innom http://www.club-honda.org. På forumet der er det et par-tre stykker som kan fortelle litt mer detaljert...

 

Men kort fortalt er det ikke verre å turbo-modifisere en VTEC enn andre motorer på markedet, men pga den vanvittige kompresjonen (10+) er det litt begrenset hvor mye trykk som fungerer. B16A-motorer klarer ca 0,6 bar før det begynner å lukte svidd. Fordelene med disse motorene er at de er meget seriøst bygd fra fabrikk og tåler mye "hjuling". Bakdelen er at de lever et sykt hardt liv på høyt turtall, og mange har sett sine beste dager for mange år siden. Men det skal ikke være noe problem som helst å få over 200 hk på en liten 1,6-gnager, så lenge den er i brukbar stand...

Generelt skal SOHC-motorene til Honda være mer mottakelige for turbotrykk.

 

Det blir derimot hjulspinn som blir det største problemet! CRX m 1,6 124hk var ille nok den på førstegir, og VTEC spinner fort løs originalt. Pluss på 30-50 hk og prøv å ta løs uten å svi gummi...

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Men kort fortalt er det ikke verre å turbo-modifisere en VTEC enn andre motorer på markedet, men pga den vanvittige kompresjonen (10+)

 

Er det så vanvittig i forhold til andre motorer da? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Nå vil kanskje de fleste synes at kompresjon over 10:1, og faktisk opp mot 11:1 er ganske stivt på en vanlig fabrikksmotor...:rolleyes:

Javel? Til og med den MB 190E 2.0 jeg hadde engang, hadde 10,5:1..

Og det kaller ikke jeg for en versting akkurat! ;)

Over 10:1 kaller jeg ganske normal komp på en sugemotor jeg da men.. (men til turbobruk kan du faktisk overlade den MB`n med 0,5bar uten problemer.. Trenger litt bensin da men..)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gvarde

Skal importere meg en Honda CRX V-Tec til høsten, lurer på hvor mye det vil koste å montere turbo eller kompressor, og hva som lønner seg effektmessig, forbrukmessig og slitasjemessig.

 

Og i tilleg hva for noe ekstra greier jeg trenger for at dette skal fungere selvsagt (stempler, chipping).

 

Står om en civic med B16A2 motor med turbo( og lystgass) i nyeste Bilsport. Du kan jo lese litt der...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår