HHA Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Skulebollen du skal få en utfordring av meg.. hehe Kjøp Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner Deep Crystal Step2 - Polish Meguiars NXT Generatin Tech WAX også kjøper du den fra biltema. Legg Meguiars på halve bilen, og biltema på resten. Så kan du vise oss hva som gir et blankest resultat, og hva som varer lengst :p Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Vi har testet.. Biltema'n består for det meste av siliconer, resiner og fillere, og gjør det blankt og fint til neste gang du vasker bilen. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Vi har testet.. Biltema'n består for det meste av siliconer, resiner og fillere, og gjør det blankt og fint til neste gang du vasker bilen. Takk, det jeg ville frem til :) Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Då skal eg på handletur på Lørdag og endelig handle inn:) Men lurer litt på dette med "pads" Er det noke spesiell størrelse og hardhet eg bør velge? Skal ha den DA maskina med to haud ifra Biltema Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildferret Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 som sagt tidligere i denne tråden. bruker jeg biltema da maskin. og cyclo pads(grønne og hvite) foreløpig bruker meguairs 3 stepps. funker kjempebra. tar hele bilen uten å bli nevneverdig sliten i hendene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Kor får du kjøpt cyclo pads? Biltema? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Hvis du ikke skal handle fra internett.. Så vil jeg påstå at Sonax oransje pads fra Clas Ohlson - [http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=56263511 59kr funker :) Er god all round pute. Har brukt denne mye selv. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildferret Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Nei, biltema har nok ikke slike pads. Forøvrig bør du unngå å bruke de padsene som følger med maskinen. Du skønner hvorfor når du sammenligner dem med orginal cyclopads. Cyklopads bestilles enkelt hos scandicshine(http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=10&zenid=439f56b7219c22cba67842ee32ce9b65) ser de er listet som utsolgt, men det går an å ringe. det er ikke alltid de oppdaterer nettsiden sin. Som sagt bruker jeg de grønne til lakkrens og polish. Og de hvite til voks. tørker av med meguiars MF. meguairs MF får du foresten BILLIG på ebay. Kjøpte selv meg.washmitt, 2XMF og magic towlel til 250kr tilsammen på ebay. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Orka ikkje bestille ifrå nett... Har heller ikkje tilgong til clas olshon: / Ingen anna plass en får kjøpt sånne påføringspadda Som foreks bilxtra? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Orka ikkje bestille ifrå nett... Hvorfor??? Grunnen til at jeg selv handler mest på nett, er at det finnes ikke forhandlere som kan sammenlignes med nettbutikkene. (Dette er også grunnen til at jeg startet nettbutikk selv etterhvert) Ingen anna plass en får kjøpt sånne påføringspadda Som foreks bilxtra? Dette er ikke påføringspads, det er poleringspads. Noen få BilXtra-avdelinger har det, og noen få frittstående bilrekvisitabutikker. Men BilXtra har nok leverandører på det, så det går sikkert an å bestille. Men igjen, adskillig rimeligere blir det som oftest hvis du handler på nett!! Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Vil først pressisere det at med de middlene det har vært snakk om her FJERNER ikke vaskeriper osv. De bare skjuler dem. Eneste er Scratch-X, som kjemisk bryter ned kantene på ripene som gjør de mindre synlige. Det kommer til å se bra ut med en gang, og en stund fremover, men etter x antall vask kommer den uansett til å bli like ille som den var. Om du skal fjærne dem helt, er det proff middler med slipemiddler og roterende som gjelder. Kan også fjerne en del med DA og proff middler, men går senere og klarer ikke å fjerne så mye som roterende. Scandicshine kommer ikke til å få inn cyclo pads lenger så vidt jeg vet. De har i stede tatt inn pads av merke Uber, som skal være enda bedre enn cyclo padsene. F.eks denne Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Vil først pressisere det at med de middlene det har vært snakk om her FJERNER ikke vaskeriper osv. Helt korrekt. Det jeg har satt opp av lister her er med tanke på pris. Og at produktene fungerer godt. Hadde ikke pris vært et tema hadde jeg satt opp noen HELT andre lister for å si det slik :D Scholl produkter er gode. Lette å forstå. Lett å vite hvilke pads du skal bruke til hvilket produkt osv. :tannløs: Noken som kunne satt opp ei handleliste til meg med det eg treng? Helst ikkje noke dyrt. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Ja skjønte det, men bare så det var klart at ripene ikke blir borte med de middlene der ;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 men 3M har rubbing og polish som funker bra! Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Jada 3M har mye bra rubbing/polish middler de... Ikke testa selv men har sett de får mye skryt. Kan kjøpes f.eks hos godkjemi.com Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg