vwvento Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Ser det er mange som bruker biltema og billigmaskiner...Har ikke turt å prøve disse...Bruker en Makita maskin som koster litt under 3000 kr...knallbra msakin og aldri hatt noen problemer med den.Billigmaskiner går ofte fort varme eller girhuset ryker...Har selv vært ut for en maskin der røyken sto opp fra girhuset. Bruker 3M sine produkter og de er knallbra.Putene man bruker har fryktelig mye å si på resultatet. Men roternede maskiner med justerbar hastighet er farlige...har en kompis som ble utsatt for poleringsmaskin angrep...den tok tak i t-skjorten hans og snurret seg inn....ble en tur på legevakten etter den episoden. Når man skal vokse bilen går det ann å bruke 3M sin båtvoks...denne holder lenge og lukter godt... Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Roterende maskiner er et MUST / MÅ HA produkt hvis du driver med litt seriøs bilpleie. Å korrigere en lakk uten roterende maskin er som å skjære børd med kniven snudd på hodet ;) Det som er med biltema / billigmaskiner er at de sliter med å holde jevn hastighet med en gang du legger litt trykk på de, desverre. Men som det stort sett alltid er, man får det man betaler for.. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Har no kjøpt step 2 og 3 med meguiars, også kjøpt microfiberklut og scratch x remover.. So no skal eg bestille Meguiars step 1 ifra nett, pluss sånne puter til poleringsmaskina.. Noken som har link til produkt eller side eg kan kjøpe dette? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Puter får du kjøpt på http://www.scandicshine.no/nettbutikk og step 1 får du kjøpt f.eks på http://www.godkjemi.com Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Ingen plass eg får kjøpt begge deler? Må jo betale dobbelt opp per produkt i frakt:P Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Tror faktisk ikke det, muligens en og annen BilXtra-butikk, men ingen på nett som selger CycloPads og Meg's DC-serie Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 og det er kun cyclopads som er brukbart? Er dette slitevare som må byttast kvar gong? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 og det er kun cyclopads som er brukbart?Er dette slitevare som må byttast kvar gong? Nei. Nei. hehe Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Noken som kan finne puter på godkjemi.no til meg? Har ikkje aning ka eg skal leite etter.. Har en bil som var rød en gang i tida.. Men er sogodt som kvit, då trenger eg vel ein skjikkelig rubber? Funka step 1 som dette eller bør eg kjøpe ekstra? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 "Puter" ligger under Bilpleie -> Pads for polermaskin. Step1 vil nok ta det meste, men det kommer litt an på lakken. Dersom du skal ha noe som er mer effektivt må du nok over på proffpleie med korrigerende midler. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Men kas pute bør eg velge? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Hvis du leter etter pads til Cyclo/Biltema 2-hoder finner du det ikke der. Da må du som sagt f.eks til Scandicshine. Godkjemi (jeg) har kun pads til roterende og standard DA-maskiner. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Har no polert ei dør, en framskjerm og bagasjeloket, kun for å teste.. Polerte for hand, og vart meget overraska over kor bra det var, glad eg valgte Meguiars istaden for Turtle wax som eg prøvde engang i fjor, og såg ikkje forskjell.. Mesteparten av småriper forsvann og bilen såg so god som ny ut, Veldig fornøgd!:) Men las en plass at step 3 må stå i 12 timer før det kjem vatn eller anna skit på, er dette sant? Står jo ingenting om det på flaska men Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 Alle vokser/lakkforseglere har ei herdetid. På den tiden bruker voksen/lakkforsegling å feste seg på lakken. Får du vann, dugg osv på lakken i herdetiden, vil holdbarheiten gå litt ned. Du skal vente til herdetiden er over før du eventuelt legger på eit nytt lag med voks/lakkforsegling på lakken Eg meiner at herdetiden på megs step 3 er på ca 4 timer. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Kan man bruke Biltema NA maskin og Meguiars ScratchX til å rubbe med? Eller er jeg helt på tulletur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg