kazzper Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Det går fint det.. hvis det er DA du mener. Men skaff deg noen kvalitetspads til maskinen, ellers risikerer du mer skade enn gagn. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Kjøpte den 2 hoders maskinen på Biltema og 2 stk. Sonax puter på Clas Ohlson. Er de putene bra å rubbe med? Eller bør jeg bruke noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 2-hoder'n er DA ja, kopi av Cyclo polermaskin. Sonax har flere forskjellige puter som passer til denne, tror det er 3-4 forskjellige, med forskjellig farge. De er gjerne merket "finishing" "polishing" og "cutting" eller lignende, og dette gjenspeiler agressiviteten på pad'ene. Hvilken som vil fungere best kommer an på hvor hard lakk du har. En cutting pad (lakkrenspad) er mest aggressiv, og egner seg ikke til myk lakk. Polishing pad er midt i laget, og passer egentlig til det meste. Finishing pad er veldig myk, men kan være nødvendig på veldig myk lakk. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Har kjøpt disse. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134164582 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Polishing pads, funker det :) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Forskjellen blir vel at polishing pads ikke sliper like godt som rubbing pads? Uansett så nå har jeg kjøpt inn en del polishing pads. Hvis jeg har forstått det riktig så er det best å tørke av med en microfiber klut helt til slutt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Forskjellen blir vel at polishing pads ikke sliper like godt som rubbing pads? Uansett så nå har jeg kjøpt inn en del polishing pads. Hvis jeg har forstått det riktig så er det best å tørke av med en microfiber klut helt til slutt? Scratch-x jobbes inn på eit omrade til det ikkje er so mykje at. So tørker du av med mf (mikrofiber) og gjentar dette på same plassen 2-3 ganger. (for å ta mest muligt av stripene på lakken) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg