Toby91 Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 (endret) hei lurer på hva som er vanlige problemer på disse bilene. dette grunnet at jeg har fått tak i en Opel corsa b 94modell med 1,4l motor. denne har jeg da fått gratis grunnet kjøp av nybil. er en del problemer med den som jeg vet om(har ikke hentet bilen enda) motor drar dårlig og tikker en god del. litt rust i ene kanalen(hull) og dårlig pakning på takluken. er ikke sikker på hvilken motor denne bilen har annet enn at det er en 1,4l mulig det er x14xe. kan komme med litt mer informasjon når jeg får hentet bilen(iløpet av helgen) og kommer sikkert med flere spørsmål. angående motoren så blinker motorfeil lyset under kjøring. så om noen vet hva som kan forårsake disse problemene ikke nøl med å si ifra. takker for eventuelle svar. Endret Juni 25, 2009 av Toby91 Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 kan også legge til at tikkingen fra motor øker ved pådrag. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Bump Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Vanlige problemer etter min erfaring er lekkasje av ALT, ustabilt elektrisk anlegg, og rust. Min corsa lakk motorolje, girolje, frostvæske og spylervæske. Altså alt som var flytende i bilen :D Når jeg spurte en opelmekaniker om hva som var vanlige feil ved slike lekkasjer, fikk jeg svaret: "Åja, corsa ja. Nei de bare ER sånn de" :thumb Tikkinga di kan vel være flere ting, kanskje slitte ventilløftere eller dårlig oljetrykk. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Dårlige motorer. Hengende ventiler, høyt oljeforbruk, ovale sylindre++ Kan komme en del rust rundt om kring. Ellers er drivverk bra etter mine erfaringer. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 (endret) såpass altså, er det kjede på denne motoren? leste en plass at dette kunne bli slakt og tikking kunne oppstå. eneste feilen med det elektriske er at det automatiske kjørelyset ikke vil slå seg av igjen uten at du vrir bryteren på og av igjen. er også lite rust på denne bilen. annet en et lite hull i høgre kanal under ene bakdøren. har også lest at det er endel problemer med egr ventilen, tomgangsregulatoren og luftmengdemåleren på disse bilene. tenker jeg tar å renser egr ventilen, tomgangsregulatoren og luftmengdemåleren. skifter olje, tennplugger, filter etc. men dere skal ha takk for gode svar. Endret Juni 26, 2009 av Toby91 Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Er reg reim på denne. Skal byttes på hver 60000km eller hvert 4år. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 takker for svar. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 hei igjen har nå hentet bilen og fannt ut at tikkingen opphører en liten stund dersom jeg gir litt gass (opptill 4500rpm) men begynner igjen når den kommer ned på rundt 1200rpm. altså tikkingen opphører med engang jeg slutter å gi gass. noen som vet hva dette skyldes? kan også ta noen bilder av bilen dersom dette er ønskelig. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Desember 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2010 Dårlig oljetrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 Toby91: Fant du ut hvorfor bilen tikket? Har samme problemet med min Opel Corsa Sving 98. :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg