Gå til innhold

helt ny cd-spiller stopper/restarter

Ranger emnet

sssss

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg fikk montert en splitter ny cd/mp3 spiller i går (Pioneer DEH-P3500MP) men det har seg sånn at den stopper opp/restarter, eller hvis ikke det skjer, så blinker lysene på spilleren, ikke hele tiden, men noen ganger.

Dette problemer gjelder kun når jeg kjører, og ikke når jeg står parkert. Jeg trodde det kanskje var noen ledninger som "krasja" med hverandre, så jeg teipa alle ubrukte kabler...

Surt med ny spiller som ikke funker ass :(

Har sjekka og dobbeltsjekka kablene, tom målt med multimetter under bruk.. ligger på 11 - 12 V. Desverre har jeg ikke fått til og måle under kjøring..

Hvis det skulle være noe mer dere trenger og vite, så just let me know

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sssss

Heisann.

Jeg fikk montert en splitter ny cd/mp3 spiller i går (Pioneer DEH-P3500MP) men det har seg sånn at den stopper opp/restarter, eller hvis ikke det skjer, så blinker lysene på spilleren, ikke hele tiden, men noen ganger.

Dette problemer gjelder kun når jeg kjører, og ikke når jeg står parkert. Jeg trodde det kanskje var noen ledninger som "krasja" med hverandre, så jeg teipa alle ubrukte kabler...

Surt med ny spiller som ikke funker ass :(

Har sjekka og dobbeltsjekka kablene, tom målt med multimetter under bruk.. ligger på 11 - 12 V. Desverre har jeg ikke fått til og måle under kjøring..

Hvis det skulle være noe mer dere trenger og vite, så just let me know

Vi har vært borti det problemet der et par ganger og begge gangene har det vært dårlig kontakt som har vært synderen. Problemet sitter som regel i spilleren, på innsiden der hvor ledningene tilkopples.

Det lureste er å levere den inn til service. og få det sjekket og fikset.

Mvh

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT av ledninger er kontrollert og dobbeltkontrollert, men har det noe og si at det kommer 14 V, i stedet for 12 V? Jeg tok og målte kontakten som stikkes inni spilleren, bare for og kontrollere om spenninga gikk gjennom den. Så da må det nesten være spilleren da? eller kanskje jordingsledningen, som jeg ikke har peil på hvor er... Var ikke jeg som monterte spiller der 1 gangen, og onkelen min husker det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sssss

ALT av ledninger er kontrollert og dobbeltkontrollert, men har det noe og si at det kommer 14 V, i stedet for 12 V? Jeg tok og målte kontakten som stikkes inni spilleren, bare for og kontrollere om spenninga gikk gjennom den. Så da må det nesten være spilleren da? eller kanskje jordingsledningen, som jeg ikke har peil på hvor er... Var ikke jeg som monterte spiller der 1 gangen, og onkelen min husker det ikke...

Det at spilleren får 14volt gjør ingenting. Det er heller en fordel faktisk.

Men som sagt jeg står ved at det er en dårlig kontakt inni i spilleren.

Skal du sjekke dette må det gjøres på et godkjent service verksted ellers har du ingen garanti lenger.

Mvh

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider