Gå til innhold

Audi a4 b5 98 automat lekker olje

Ranger emnet

roymagne

Anbefalte innlegg

Hei

oppdaget til min store forferdelse at bilen jeg kjøpte for en måneds tid siden

(a4 98mod 1,9tdi automat) lekker en del olje. dvs 2-3 dråper i minuttet eller så.

jeg så ikke dette når jeg kjøpte bilen men så under at den hadde svettet litt.

så ut som det komm fra bunnpluggen og tenkte at kanskje pakninga var gåen, så jeg bytta den med en ny ( hadde faktisk en liggende etter em kompis som hadde a4 før)

Men så jo fort at denne lekasjen kommer fra lengre opp.

Jeg byttet olje og filter på bilen når jeg gjorde dette. MEN hadde ikke verktøy for og stramme filteret.

Det gammle fikk jeg også av med handmakt.

Spm er da.

Kan det være at oljefilteret sitter for løst. eller er det noen andre som har noen gode ideer?

Klarer ikke og lokalisere helt hvor det kommer fra. er jo så J*vlig trangt oppi der hehe.

i tilleg så velta jeg det gamle filteret når jeg skulle ta det ut så det ble jo en del gris da.

På forhånd takk. roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje filteret er bare og stramme med handmakt.. men må da selfølgelig vær tørr for olje på filter og hender slik det blir litt stramt, men ikke for stramt :)

og vist det er mellom bunnpanne og blokk, så er det sikkert bunnpankingen som er gåen, kjøp orginal pakning, ikke noe stoff :) men før du skifter pakningen(om du skal gjøre det) så steam ned og vask om det er mye olje, så ser du om det er lekasje senere..

Kjører laveste bil'n i gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, oljefilter SKAL festes med håndmakt, og man bør legge på en tynn oljefilm på o-ringen med fingeren. Hvis man ikke gjør det, og i tillegg strammer med tang, blir det MYE banning den dagen filteret skal av igjen. Har du sjekka om lekkasjen kommer fra toppdekselpakninga? Sjekk også om det lekker fra turbo.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider