Mr_Jelsa Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Hei, jeg har en 89 mod 240 som har vert på eu-kontroll, og der ble det noen feil. Blant annet så fungerte ikke parklysa. Jeg fant ut at det heller ikke var lys i instrumentpanelet, og sjekka dermed sikringene. De to nederste sikringene var røket. Den ene går til park lys venstre og skiltlys mens den nederste går til parkløys høyre og instrumentlys. Kobla ut baklyktene, og da trodde jeg at jeg hadde funnet feilen, fordi da fungerte det ei stund. Etter 2 dager røyk den nederste igjen. Etter det prøvde jeg å koble ut det høyre lyset framme, men det fungerte heller ikke. Noen som vet hvor feilen kan ligge? Jeg har ikke vert inne i instrumentpanelet å skrudd, så det burde ikke være noe feil der, og desutten så fungerte lysa i instrumentpanelet når sikringen ikke røyk. Må liksom få dette fiksa til 1. juli da den skal inn på etterkontroll :S Takker veldig veldig mye for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 er det stor nokk sikring? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Velkommen til min verden! Jeg har ikke giddet å sjekke det ut, da alt virker uten om instrumentlys... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Jelsa Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 hmm... må nok være en løs ledning eller noe sånt inne i instrumentpanelet.. Jeg må liksom få det til å fungere viss jeg skal få den igjennom eu-kontrollen fordi parklysa er en 2'er feil. Nå virker visst ikke kjørelys heller, men vet noen hvordan jeg kan måle om det er strøm til støpselet du setter i bak i lyktene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Du kan måle spenning ved å bruke et multimeter. V likespenning på multimeter, rød pinne i kontaktene på "støpselet" og den sorte på karosseriet (helst en bolt eller noe uten lakk). Du må kanskje prøve flere av pinnene i kotakten, da det er forskjellige pinner til ryggelys, blinklys, parklys, bremselys, kjørelys osv. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Sjekk kontakt til tilhengerfeste hvis det er/har vært det på bilen. Disse sitter utsatt til for vannsprut og kortslutning kan oppstå, som fører til at sikring ryker. Er ikke dette feilen, sjekk at alle ledningene bak cdspilleren er isolert(det er ofte en ledning bak her som er tilknyttet instrumentlys) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 True, mest sannsynlig så er det noe kuk bak i evt hengerfeste kontakt, eller så sjekk ledningene som går langs dør tersklene å di som går under matta på førersia.. Kan ha blitt slitt hull i isolasjona der så det kommer til gods. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Jelsa Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Flott med mange innlegg.. Prøvde å måle tidligere, men da ble det ingenting utslag.. Får prøve å koble ut hengerlys, og sjekke bak cdspiller.. Mulig det er litt dårlig kontakt i støpselet til baklyktene også, men får se når jeg får lyktene jeg har bestillt ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg