Gå til innhold

Tips: Vindu går ned med åpning av dør.

Ranger emnet

IQgutten

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 97 Passat 1,8 T Highline. Jeg har hørt mange snakke om "problem" med at vinduene går ned når man åpner dørene med nøkkel. Dette er ikke en feil. Jeg hadde nettopp bilen inne på Møllers for noe greier og spurte om dette.

Og det er en "komfort" funksjon. Det samme vil skje hvis du holder inne åpne knappen på sentrallås knappen. Så ikke putt nøkkelen helt inn. Det er da vinduene går ned.

Så da vet de som ikke visste det.. Så ikke lever inn bilen på verksted på grunn av det. ;)

(Var ikke derfor jeg hadde den inne. Alarmen min var tullete. Fikk koblet den vekk)

1997, Passat 1,8 T, Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er ett problem på De fleste VAG fra første halvdel av 90-tallet og elektriske vinduer, at de går ned med bruk av sentrallåsen er helt riktig, men de går plutselig ned av seg selv, f. eks når bilen står parkert.

DE har herma etter f. eks mercedes, men bare gjort det halvveis, på MB fungerer ikke fungerer det kun i kort tid etter at bilen har vært åpen,. mens på VAg er funksjonen inne hele tiden.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig med at mye er halveis fra volkswagen. Det meste av elektrisk system på bilen min er helt tullete. Grunnen er at ingenting er vanntett. Vann renner inn både i låsekasser og komfortenheten. Så alt ligger å bader i vann. Og på vinteren fryser det.

(Er ikke positivt å ha gammel bil når man bor i Bergen :P)

1997, Passat 1,8 T, Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider