zzxfelix Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 hei! har fiksa meg coilovers, men de er mye kortere enn de gamle demperene. Så hvis jeg justerer fjærene mer sammen for å få lengre bolt/ pinne, får jeg såvidt mulighet til å skru alt sammen. Men skal jeg bruke alle de originale demperputene og gummiforingene som skal være på undersiden og oversiden blir skikkeli trangt og vaskelig... litt skep..? har AP coilovers som skal være til min Puma.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pumapat Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Hei! Ser mange velger å bytte noen gummideler o.l. som sitter i toppfestet til demperene. Du kan lese mer om det her: http://www.pumapeople.com/forum/index.php?showtopic=89713 Gikk det greit å montere AP coilovers? Hadde vært supert hvis du kunne skrive fremgangsmåten, punkt for punkt. Har ikke skrudd noe særlig bil før, men kunne tenke meg disse AP coiloverene på min Puma. Vil du si det er en enkel jobb for en som er teknisk anlagt? Hvordan synes du coiloverene er å kjøre med? Er du fornøyd med dem? Setter stor pris på svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jai Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Hei Jeg har montert HR coilovers. Hadde ikke noe problem. Er en ganske så enkel jobb. Jeg har forresten en del orginal deler liggende. Har blant annet senke fjære te puma.De senke 3cm. Si fra hvis noen er int Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzxfelix Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 hei, det gikk kjempefint å montere coiloversene. Etter mye om og men, og hvilke originaldeler man skal fortsette å ha med. Du skal f.eks ikke beholde den ene gummiringen på toppen av frontcoiloversene. Du skal kun beholde den kraftige metallskåla. Men på undersiden skal du beholde gummiforingen som står på originaldemperen. Disse foringene kan jo være slitt, så lurt å få sjekket om du skal bestille nye for de følger ikke med. Samme med rakklestaget, kan være en god ide å bestille nye.. koster ingenting fra ebay. For disse skal du løsne fra demperen når den skal ut. Det som var litt vanskelig for meg va å få de nye coiloversene i "holderen" Når du banker den ned i festepunktene er de som om coiloversene er for tykke.. du får ikke entret ordentlig. Jeg tok fram slipemaskina og slipte litt nededurs, bare ikke ta merkene over nr. på coilovern - dette skal de se på biltilsynet når de sammenligner TÛF-papirene. Bakdemperene mine var skikkelig vanskelig, fordi den bolten som holder demperen var rustet fast. Ford sleit med å bestille de, der hvor jeg bor. Ekstra muttrer kan være kjekkt, jeg måtte ødelegge en, og da stoppet alt opp. Fordi de skal være fingjenget. Noe fordforhandlere ikke har! Forresten kjekkt å ha 2 jekker:) hammer- gummihammer.. Du får gi beskjed om du vil ha flere tips.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg