Gå til innhold

er det M47 eller M46 som har OVERDRIVE

Ranger emnet


VolvoMan

Anbefalte innlegg

Kan vel si at de overtok hverandre, men en m45 er ikke bygd på m40. Den er en helt egen modell/utgave.

 

Stemmer det m45 var en helt ny kasse da den kom.

 

Fant dette på nettet for en stund siden

 

I 1976 kom M45 og M46 disse erstattet M40 og M41 fra 60 tallets

begynnelse

 

M40 --> 4 trinns kasse

M41 --> 4 trinns + Overdrive

M45 --> 4 trinns kasse

M46 --> 4 trinns kasse + Overdrive

M47 --> 5 trinns kasse

M50 --> ), med utveksling 1:1 på 5 gir Getrag-kasse, 5-gir

BW35 --> 3 trinns automat

BW55 --> Automat kasse først i 260

I 1977 ble denne standard i alle 240 med automat kasse

 

I 1976 kom M45 og M46 disse erstattet M40 og M41 fra 60 tallets

begynnelse

 

260 var normalt utrustet med automat, men hadde de manuelle gir satt det

en

tysk Getrag-kasse, 5-gir (M50), med utveksling 1:1 på 5 gir

Kunne også fås som tillegg på 240.. Tror jeg har fått med de fleste

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke GLEMT M41-kassa, men tenkte å ikke forvirre mer enn nødvendig. Det er vel ingen som bruker disse kassene i nyere Volvoer som 240/740 ;) , og dette er vel et 240-forum :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke GLEMT M41-kassa, men tenkte å ikke forvirre mer enn nødvendig. Det er vel ingen som bruker disse kassene i nyere Volvoer som 240/740 , og dette er vel et 240-forum p

 

Nei... tror ikke det, m41 var bare monter på Volvo 240 mellom 1974 og 1976 vist ikke noen har en riktig gammel volvo 240 da:D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første 240'ane med B20 kom med M45 og M46. lett å sjå på overdrive-delen, M46 har knapp på girspaken, M41 har spake med rattet.. M46'ane med sånt clutch-hus e rimelig vanlig å trøkka på trimma 140'a.. :) eller va rimelig vanlig, de ekje så lett å oppdriva lenger. Rauk mange clutch-hus fordi trykkplatene ikkje tålte turtallet du får når du gjer nok med en B20, de sprekk og blir kast i, så knekk clutch-huset pga. vibrasjonen

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår