Vigard Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Min Siera 2.0 is har i det siste brukt en del olje. Ser ut som den svetter litt rundt toppdeksel-pakningen eller toppakningen, men er ikke veldig mye i forhold til forbruket. Kjenner mye kompresjon fra oljepåfyllingslokket så går ut ifra at ventiltetningene er røket? Hva annet bør jeg isåfall bytte i samme slengen? Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Er nok ikke ventiltettingene dine men stempelringene som ikke tetter orndtlig om du får overtrykk i bunnpanna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Høres ut som stempelringer eller toppakning dette, de bruker en del olje disse. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cross-box Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 når du først har det oppe og i deler så kan du bytte stempel ringer topp pakninger og plane toppen, slipe ventiler bytte styringer og alt annet ny kam kan du kjøpe og, så har du alt nytt, og etter et halvt år så tenker du "bruke så mye penger og ikke få noe i gjenn for det" er billigere og få tak i en ny motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Eller å bare kjøre med bilen sånn som det er. Bruker den 1 liter i måneden er det bare å kjøre på med biltema olje, så koster det ikke så mye å ha den. Dessuten slipper den å stå i 2 uker :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Eller å bare kjøre med bilen sånn som det er. Bruker den 1 liter i måneden er det bare å kjøre på med biltema olje, så koster det ikke så mye å ha den. Dessuten slipper den å stå i 2 uker :) Må si meg enig med dette, med mindre du er veldig glad i bilen ville jeg vel kanskje vurdert å spare pengene og heller legge det til side og bare kjøre til det raser! Biltemaoljen er jo ikke akkurat så dyr ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Men så liker ikke disse biltema-olja så godt heller da, kresne på olje er de ikke, men på biltema er det mere ulyd enn annen billig olje. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg