johanfo Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Hei, Har en vakker Golf III, 93 mod. Den har begynt å lekke kjøleveske fra beholder-tanken. Det typiske feil-scenarioet er når bilen er blitt skikkelig varm og den stoppes. Kjøleveskebeholderen, som ser ut som en ball, begynner da å lekke ut i fra "ekvator". Det spruter ut under et lite deksel som dekker noen skruer. Er dette noe kjent problem eller er jeg først ut med dette?! Tenkte jeg skulle bytte beholder. Hvor får jeg tak i en slik billigst. Har du tips til webshopper så takker jeg mye for det! Takker for alle svar. mvh JF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Dette er sannsynligvis tanken som slipper ut kjølevæska fordi det er for høyt trykk. Dette skyldes sannsynligvis at motoren blir altfor varm, eller at toppakninga di er gåen. Det vil altså ikke hjelpe å bytte tanken, hadde det vært hull i den, hadde den lekket hele tida. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanfo Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Jeg tenkte også på dette at det kunne være en trykkjusteringsmekanisme. Hper det ikke er topppakke, bilen har bare gått 120.000 km Når jeg kjører ser jeg at tempraturen på kjølevesken blir ca 90 grader. (Det er hakket over midten, som jeg tror er 80 grader). Burde jeg ta skiten på verksted, eller er det noe jeg kan skjekke selv først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Du kan starte med å faktisk sjekke om tanken lekker før du sender den på verksted, kan faktisk være så enkelt. http://www.hovwdiaudi.dk selger ny, eller så kan du finne en hos nærmeste bilopphugger. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanfo Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Setter pengene mine på at denne lekasjen skjer pga for høyt trykk, fororsaket av en feil i kjølesystemet. Kan det være en termostatfeil, som gjør at det går for lite vann til radiatoren? Går det an å kjøpe diagnoseverktøy for Golf III, eller er den for gammel til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Setter pengene mine på at denne lekasjen skjer pga for høyt trykk, fororsaket av en feil i kjølesystemet. Kan det være en termostatfeil, som gjør at det går for lite vann til radiatoren? Går det an å kjøpe diagnoseverktøy for Golf III, eller er den for gammel til det? får kjøpt det til min, og den er 94mod Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Prøv å skift lokk først, dreneringa når lokket åpner skjer på en merkelig plass. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Tanken er støpt i to deler, så at det kan lekke på midten er ingen overraskelse.. Kjøp nytt lokk hos nærmeste forhandler som Granada`en sier, er en trykkventil i toppen. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanfo Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Granada og BTI, takk for konstruktivt svar. Men "nytt lokk", snakker vi da om tanken eller selve skrulokket på toppen av tanken. Skrulokket på toppen av tanken vet jeg ikke lekker, jeg så det nemlig sprute ut av "ekvator" på den ballen av en tank :) Ref. diagnoseverktøy: Fant denne på ebay, duger den? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Automotive-Diagnostic-Tool-VW-Jalta-golf-Passat-Touran_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQhashZitem562e0718beQQitemZ370139404478QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools#ht_3281wt_1589 JF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Lokk som i skrukork, propp etc.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Granada og BTI, takk for konstruktivt svar. Men "nytt lokk", snakker vi da om tanken eller selve skrulokket på toppen av tanken. Skrulokket på toppen av tanken vet jeg ikke lekker, jeg så det nemlig sprute ut av "ekvator" på den ballen av en tank :) Ref. diagnoseverktøy: Fant denne på ebay, duger den? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Automotive-Diagnostic-Tool-VW-Jalta-golf-Passat-Touran_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQhashZitem562e0718beQQitemZ370139404478QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools#ht_3281wt_1589 JF Om det lekker ut midt på tanken kan det fremdeles være lokket, da overløpet gr i en kanal i tanken og kommer ut en anne plass, ville prøvd det først iallefall, for så å trykkteste systemet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg