Gå til innhold

Kjøre med FWD?

Ranger emnet

stasjonsvogn91

Anbefalte innlegg

Har alle sakyndige sommerferie? Vet ikke om vi kan spare litt bensinforbruk ol. ved å koble ut AWD'en? Har forøvrig endelig fått kjøpt ny drivaksel bak som skal monteres før ferien. Er det noen som har en "oppskrift" på hvordan jeg gjør det, og hvor mye jobb det egentlig er? Har for en tid siden byttet drivaksel på Granada og en gammel Mazda 616. Er det mye mer "mikk-makk" på Subben?

98 modell Legacy 2,0 AT Wagon.

Jeg er veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å spare på å koble ut 4WD, du må dra det rundt uansett, og det er tyngre å dra rundt andre veien faktisk, så kan hende det går billigere med enn uten.

Om jeg husker rett så er det litt knot, drivakselen sitter i klips i diffen og sentermutter i navet, men er ikke plass til å bare vippe den ut så spindel må løsnes så det blir plass.

Ellers er det bare å løsne mutter i senter og vippe ut fra diffen.

Den lange skruen i bunn bør du prøve å unngå å løsne på spindel, den er ofte ett helvete.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba noen år med subaru, og aldri skifta en drivaksel bak, på noen av dem, så tror ikke det er vanlig, er ikke sving bak så da blir det ikke så store slitasjen.

Men hva er problemet ditt egentlig?

Ulyd?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ulyd, typisk knatrelyd/bankelyd fra høyre bakhjul når jeg svinger til venstre og gir på gass samtidig. Men det er verdt å merke seg at lyden bare kommer når jeg har tungt lass i bilen. Hører ingen ting når jeg kjører tom bil.

Har jobba noen år med subaru, og aldri skifta en drivaksel bak, på noen av dem, så tror ikke det er vanlig, er ikke sving bak så da blir det ikke så store slitasjen.

Men hva er problemet ditt egentlig?

Ulyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demper og/eller reaksjonsstag, en finger på sistnevnte siden lyden kun er der ved pådrag, er vanlig med dårlige foringer, du får nye foringer til dem løst om du kan skifte foringer selv.

Reaksjonsstaget er det som går framover, det er en svakhet på legacy og impreza

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider