Gå til innhold

Problem med min Golf III, 94 modell

Ranger emnet


stigzy

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Jeg har en 1994, golf 3, 1.8 liters bil. Den er kjørt 162000 km. Så kommer problemet mitt:

 

Når jeg starter bilen og kjører, så kjører den helt fint de første 2 minutene, kanskje ikke 2 minuter en gang. Da begynner bilen å jukse eller fyske uansett hvordan jeg kjører. Den fusker jevnt når jeg kjører og noen ganger så blir d sjikkelig gale, og da må jeg slippe gassen ut å så trø den inn igjen for at det skal stoppe. Noen gang så er turtallet ustabilt også, sånt at bilen kveles og slukkes når jeg står på tomgang og skal gi gass. Problemet oppstod plutselig en dag, det var ikke sånt at det kom gradvis...

 

Så lurer jeg på om noen vet hva dette er, for våger ikke å kjøre med bilen, pga er redd at det skal bli verre:-/ Håper på svar...

Endret av stigzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nytt ECM og bensinpumperelè, henholdsvis relèene på plass 3 og 12, som regel er disse merket med 30 og 167..

Orginalt er disse av meget dårlig kvalitet og kan gi mange rare feil, blant annet de du nevner.

Vil tippe rundt 300.- for begge hos forhandler..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det som jeg har gjort nå er:

- Sjekket vacumslangen fra monopointen til bremseforsterken, og den var det ikke noe gale med

- Jeg leverte bilen på verksted og de skiftet lamdazonden, noe som fikk vekk det ujevne turtallet.

 

Fuskingen når jeg kjører er der enda og det fikk de ikke fikset på verkstedet :-(. Kan det da være bensinpumpereleene? Hvis det skulle vært det, hadde problemet oppstått plutselig eller ville det komt gradvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuskingen når jeg kjører er der enda og det fikk de ikke fikset på verkstedet :-(. Kan det da være bensinpumpereleene? Hvis det skulle vært det, hadde problemet oppstått plutselig eller ville det komt gradvis?

 

Slitasje er ikke noe som skjer plutselig, det skjer over tid.

Er dårlig kvalitet på de orginale relèene, det kan oppstå dårlig kontakt over tid.

 

Har du sjekket pakningen under spjeldhuset som nevnt tidligere?

 

Når det ble sist foretatt noen form for service på motoren?

Jeg tenker da på skifte av luftfilter, bensinfilter, plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk osv?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endeligen funnet svar på problemet mitt! :-) En god venn av faren min som er veldig dyktig med biler fant feil utslag i coilen og i en temperaturmåler i forgasseren. Jeg testet bilen min med en coil fra en annen bil som er helt lik min, og bilen gikk smertefritt. Så nå har jeg bestillt nye coil og ny temperaturmåler til forgasseren og bilen blir som god som ny :-D Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En oppdatering på posten. Problemet er der enda. Når jeg starter bilen og kjører i 2 min eller mer så starter bilen å fjuske på jevnt turtall, den fjusker ikke når jeg trår gassen helt inn og kommer raskt opp i turtall. I tillegg så er turtallet fortsatt ujevnt på tomgang, det vil si at av og til så ligger turtallet på 200-250 omdreininger og når jeg skal til å trå inn gasspedalen så kan det hende at bilen kveles.

 

Det jeg har gjort til nå for å fikse dette, men som ikke har funket er:

- Skifter luft inntaks sensoren på monopointen

- Skiftet Coil

- Skiftet fordelerlokk og rotor

- Skiftet tennplugger

- Lappet sammen Lamdazonen( De gjorde det på verksted på grunn av at de trodde det var problemet, men det hjalp ikke. Kan det hende at de ikke gjorde en skikkelig jobb, og at det kan være den som er problemet?)

 

Det som er at hver gang jeg skrur monopoint topplokket av og kobler fra vacumslangene og alt det andre, og kobler det til igjen, så kan jeg kjøre med bilen i opp mot en time uten og merke noe som helst fjusking, men etter den tid så fjusker bilen igjen. Turtallproblemet er der selv om jeg har skrudd på monopoint topplokket. Jeg bjunner og bli litt frustrert over bilen min nå. Det begynner og koste noen kroner for å skifte alle de delene utenatt problemet fikses. Noen som har flere forslag til hva jeg kan gjøre? Takk for svar til nå:-)

Endret av stigzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår