HoaxiePowah Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Hei. Har en A3 som jeg vil bytte høytalere i. Fremme i dørene. Har fra før installert 6x9" i hattehylla. Hørt at det er 4" (10cm) som egentlig skal være i dørene fremme men at man kan benytte 5 1/4" (13cm) hvis man har en slags ring eller noe. Jeg har ikke forsterker og kjører med ett Sony 4x50watt anlegg i bilen fra før. Så jeg er ute etter høytalere som gir bra lyd fremme i bilen trenger ikke være verdens beste heller men må være endel bedre enn de originale! Har sett litt på pioneer og sony sine xplod som egentlig er ganske rimelige høytalere. Fikk beskjed på bilradiospesialisten om at disse høytalerene var omtrent ikke verd å kjøpe fordi dem omtrent ikke var noe bedre enn de orignale. Dem viste meg noen til 1700kr noe jeg syns var litt mye. Kunne tenkt meg noen rundt 700-1200kr eller.no i den prisen. Har sett på noen infinity og noen rockford fosgate. Uansett, trenger bare noen anbefalinger for noen som kan litt bilstereo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Vel... Siden du ikke skal drive disse høytalerene med en forsterker, er det ikke noe særlig håp om at dett kommer til å låte flott. Den innebygde forsterkerdelen i en spiller, er nesten ikke som en nødløsning å regne engang. Om du finner deg en gammel og slitt forsterker til en femtilapp, så er heller det å foretrekke. Om du har tenkt å finne deg et bra komponentsett til den prisklassen, må du finne noe brukt. Vil absolutt ikke anbefale deg å sette inn et koaxialsett. Det låter for dårlig med diskanten nede ved beina. Få deg et komponentsett, og sett diskantene på dashbordet. Største delen av lydbildet er det mellomtone og diskant som tar seg av, og om ikke det settet er bra, blir heller ikke lyden i bilen bra. Kjøp så dyrt frontsett som du i det hele tatt kan ta deg råd til. Det kommer du ikke til å angre på. Minimum 2000,- og oppover. Og ja... Focal og Rockford er veldig gode. Infinity og... Finns andre og, men dette er mine favoritter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 hvilken 5 1/4" høytalere ville du anbefalt av infinity sin og rockford fosgate sin? Og, har du en link til den "ringen" jeg trenger for å få en 5 1/4" til å passe framme i dørene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 viss du vil ha noen billige høytalere som er lett drevene og fortsatt låter bra burde du velge Cerwin vega HED. Har noen få igjenn du kan få kjøpt til 682,- De koster egentlig det dobbelte. Du vill merke stor forskjell og vil få mere trykk med disse høytalerne Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 er dette 5 1/4" høytalere? helt nye eller brukte? Følger det med noen sånne passringer som gjør at dem kan montereres i biler der det egentlig passer med 4"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 ja, dette er 5,1/4" og ja disse er flunkene nye fra butikken jeg jobber i, Soundpressure i Lillestrøm. Følger ikke med ring, det gjør det ikke med noen høytaler. De må du kjøpe separat. Har du tatt av dørtrekket og sett ossen det ser ut? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 foresten, regner vel med at man kanskje kan få tak i slik ring hos vag forhandlere?? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 hvordan er disse høytalere sammenlignet med infinity og rockford fosgate sine 5 1/4" høytalere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 de er nok bedre å drive på cdspilleren, fordi de er ganske lettdrevene. kommer jo helt an på prisen og da. til den prisen jeg ga det får du neste ngarantert noe bedre. De jeg la ut i sta er full tone, men viss du vil ha komponent sett så har jeg det også til 883,- Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 den prisen du gav meg er det levert? Hvilke specs har høytalerene. Watt, rms, db osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 nei den prisen er i butikk, men jeg sender dem gjerne Komponent settet: HED- 1502: 100w maks og 50w RMS, monterings dybde: 57mm. 90 db @ 1W-1m. 30 til 22KHz full tone settet: HED 502: 80w maks og 40w rms. 57 mm dype. 90 db @ 1W-1m. 40 til 22KHz Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 hvis du sier 700,- inklusiv porto så har vi en avtale =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 altså...for fulltone settet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 frakten kommer på 149,- i tillegg. Så total prisen blir 831,- viss du betaler på forskudd, viss ikke kommer det 49,- i tillegg i oppkravs gebyr. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by ALJ_GSi foresten, regner vel med at man kanskje kan få tak i slik ring hos vag forhandlere?? Nei....disse får man kjøpt der man kjøper bilstereoutstyr.... :D @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg