Gå til innhold

Er dette en god spraylakk? (m/ bilde)

Ranger emnet

KRÅVL

Anbefalte innlegg

(Zwaluw) Den Braven (merkenavn) Tectane (varemerke, typebetegnelse?) sort høyglanslakk. 400ml. Ser sånn ut:

IMG_6906.jpg?t=1246313899

Hva slags kvalitet kan forventes fra dette produketet? Overgår det Biltemas søppel? For dere kjemikere der ute, hvor viktig er holdbarhetsdato og sånt?

Endret av KRÅVL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig ut, har ikke riktig cap engang. Blir ikke "riktig" sprøytebilde.

Sprayboks generelt er dårlig, men skal du absolutt ha sprayboks så dra heller til en lakkleverandør f.eks som tiller farge i trondheim. Der for du iaffal en boks med riktig sprøytebilde samtidig som at det er den spraylakken vi bruker på lakkverksted når vi absolutt må. Evt til lakkering på innsiden hvor det ikker er så viktig eller synlig

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fullstendig rett mht. sprøytebilde. Prøvde den på en bildør og det var veldig vanskelig å få et jevnt lag. Men det er jo lett nok å bytte hette?

Rent kjemikalie-messig da, er det verdt noe? Hørt om Den Braven?

Grunnen til at jeg en gang gidder å styre med spraybokser er at jeg kan få en haug av disse til en slikk og ingenting, pluss at jeg har en bil med seks/syv forskjellige farger. Hmmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå til med Motip, Dupli color etc, da får du spraybokser som funker sånn tålig. Men vær obs på at spraylakk ikke tåler mye, så prøv å unngå å polere, og stå nærme med høytrykkspyleren der du har spraylakkert, hvis dette er på utsiden av bilen.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om en hel bil, ja. Du ser panseret på bildet over.

Men heft avhenger vel totalt av klargjøring og overflatebehandling? Matting av gammel lakk, grunning, osv?

Du får en skikkerlig cap når du kjøper en riktig spraylakk. Hadde ikke anbefalt denne, kjøp en som egner seg for "sprøyting". Husk å kjøpe to-komp klarlakk, for det beskytter lakken iaffal litt så blir det mye bedre glans samt at du blir gladere. Men jeg kan forutse denne jobben, og det vil bli tigerstriper, støv, sikkert flekker(fargeforskjell eller mye pigmenter på samme sted), tørrsprøyting og kansje litt sig i ny å ne. Men herregud, du får lakke det så får vi ta det deretter:)

LYKKE TIL. send opp bilder når du er ferdig.... om du tørr C-;

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Så du foreslår å kjøpe en ordentlig sprayboks fra en lakkdetaljist (jeg pleier å bruke Billakkspesialisten) for å få cap'n? Jeg kunne trenge en boks med primer for litt grunnarbeid, vil den ha ønsket sprøytebilde?

Skal ikke legge skjul på at det fort blir som du forutser. Men tror jeg fralegger meg hele glans-prospektet, og kjører satin/matt svart istedet. Tror det vil gjøre finisharbeidet atskillig lettere, gi mer helhetlig 'feel', samt være mer eller mindre vedlikeholdsfritt. 35,- kr stykk for 400ml-bokser er vel ikke all verden? Hva har jeg egentlig å tape?

Du som er i bransjen, var Den Braven noe du/dere har hørt om? Tror det er nederlandsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken i bransjen eller noen ekspert på denne produsenten men har lagt noen kvm2 bak meg i ungdomstiden ;)

Kan du ikke bare kjøpe deg 2-3 bokser å teste deg frem på f.eks bakfangern eller noe lignende?

Jeg tror helt ærlig at resultaten ikke vil bli bra da du sikkert vil få rinninger, ujevn fordeling samt fargeforskjell.

Men det er fullt mulig at få til et Ok resultat (eller kanskje skal si BEDRE resultat kontra utgangspunktet) med boks hvis man er nøye.

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet og eksperimentert litt på bilen. Valget falt på den matte varianten, den virker mye mer hardfør. Det største problemet er definitivt rennemerker. Kunne jeg brukt våtslipepapir for å motvirke dette? Erfaringsmessig tar man da hele "klumpen" og kommer ned til underlaget, men venter man til det herder så skjer vel ikke det?

10 bokser á 400ml skulle vel holde til 4-5 strøk på en stor SUV? Hvordan vil dysene som medfølger DuPont-primer fungere mtp. sprøytebilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider