tharealbassmachine Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Skal jorde signalkabel, lurer på hvordan dette utføres? Bilder eller en god forklaring hadde vært fint. Har søkt meg blå på forumet her men finner ikke ut av det... Mvh Daniel Siter Nissan 200sx s13 1990mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 hvorfor skal du jorde denne ytterligere?. det er vel phono kabelen du snakker om? visst det er denne er den allerede jordet i cdspilleren. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharealbassmachine Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 jeg bare lurer på hvordan man gjør det? Siter Nissan 200sx s13 1990mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 (endret) enkleste metoden ville vært å koble en kabel til skjermingen altså det som er omtalt som shield på bildet til jord. dette er litt fyfy, da dersom forsterkeren har dårlig jording, vil den begynne å trekke strøm fra jordingen, som du nettop har laget til på phonokabelen, dette vil gjøre kabelen ekstremt varm og den kan deretter ta fyr. alt dette avhenger selvsagt av strømforbruk på forsterker og tykkelse på jordingen til signalkabelen. går jo også ann å koble en sikring mellom skjermingen på signalkabelen og jord. (det er dette som er gjort internt i cdspilleren) håper dette forklarer litt ;-) NB:anbefales ikke! Endret Juni 30, 2009 av Toby91 Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharealbassmachine Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 tusen takk :) bare lurte :D kjekt å vite :=) hørte no om at vis linje utgangen i spillern hadde tatt kvelden kunne dette gjøres.. :) Siter Nissan 200sx s13 1990mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 tusen takk :) bare lurte :D kjekt å vite :=) hørte no om at vis linje utgangen i spillern hadde tatt kvelden kunne dette gjøres.. :) det kan gjøres ja, men som sagt ikke anbefalt. da grunnen til at linje utgangen tok kvelden er dårlig jordet forsterker eller cd spiller. eller tok kvelden og tok kvelden det er jo mest sansynlig bare en liten sikring som har gått internt i spilleren. enkelt å fikse dersom man har litt innsikt i elektronikk og lodding ;-). NB: åpnes spilleren mister du all form for garanti. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharealbassmachine Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 det kan gjøres ja, men som sagt ikke anbefalt.da grunnen til at linje utgangen tok kvelden er dårlig jordet forsterker eller cd spiller. tok kvelden og tok kvelden det er jo mest sansynlig bare en liten sikring som har gått internt i spilleren. enkelt å fikse dersom man har litt innsikt i elektronikk og lodding ;-). NB: åpnes spilleren mister du all form for garanti. i know all of this :) men lurte bare på den loddinga :) spillern min har ikke tatt kvelden.. ikke problem med jording eller:D ! hehe, men jeg sliter med støy! :( det er en lav susing som øker litt med turtall men som jeg lett over døver med musikken .. noe som tyder på at det er phono kablene .. må bare finne feilen først.. mistenker dårlig phono kabler eller rem. kablen.. Siter Nissan 200sx s13 1990mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 kan være mye rart dette. ligger phonokabelen i nærheten av strømkabelen? ligger strømkabelen i nærheten av coil? er dynamoen i god stand? hvor har du jordet forsterkeren? har også lagt merke til at noen pakker signalkabelen inn i et lag aluminiumsfolie dette for å motvirke støy, men om det fungerer vet jeg ikke. kan jo såklart være brudd inne i signalkabelen også. bare test med en signalkabel du vet fungerer. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharealbassmachine Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 kan være mye rart dette.ligger phonokabelen i nærheten av strømkabelen? ligger strømkabelen i nærheten av coil? er dynamoen i god stand? hvor har du jordet forsterkeren? har også lagt merke til at noen pakker signalkabelen inn i et lag aluminiumsfolie dette for å motvirke støy, men om det fungerer vet jeg ikke. kan jo såklart være brudd inne i signalkabelen også. bare test med en signalkabel du vet fungerer. jeg har holdt på og holder på med det du skriver her :) phono ligger på motsatt side av strøm strøkabelen ligger ikke ved coil. dynamo mener jeg er skiftet for litt siden (ikke lenge siden jeg kjøpte) den lader i allefall som den skall jordet rett i karoseriet kablene er ikke over 1m. holdt på og pakke inn phonoene i alufolie ista men gadd ikke å starte bilen fordi det var seint og bilen brummer for og si det sånn.! :drunk: finner ut om det har hjulpet etterpå.:) og det er lite sansynlig at det er phono kablene fordi jeg har allerede prøvd med to stykk... :/:/ men man veit jo aldrig ... får prøve videre etterpå :) bare og komme med mere forslag her ! :) Siter Nissan 200sx s13 1990mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 (endret) er støyen der hele tiden eller bare når motoren går? hvordan bli kvitt Støy Endret Juni 30, 2009 av Toby91 Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharealbassmachine Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 bare når motorn går:) Siter Nissan 200sx s13 1990mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Da har du et jordingsproblem ja, og da mest sannsynlig i forbindelse med forsterkeren(e) ;) Du som kjører den mørkeblå s13?? Finner du ikke ut av det, så ta en tur til Åsgårdstrand, så kan jeg ordne et skikkelig jordingspunkt til deg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Om du legger folie rundt kabelen bør denne jordes, da fungerer den som rein skjærm, all forstyyrende elektromagnetisk støy vil gå i den og så til jord. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharealbassmachine Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 (endret) Da har du et jordingsproblem ja, og da mest sannsynlig i forbindelse med forsterkeren(e) ;)Du som kjører den mørkeblå s13?? Finner du ikke ut av det, så ta en tur til Åsgårdstrand, så kan jeg ordne et skikkelig jordingspunkt til deg... nei er ikke jordinga! ;) er singnalkablen :) jordinga sitter rett i kaross på en rein og fin overflate! :D. nei det er ikke meg, jeg har en sølvgrå en som ser litt sliten ut :):P hehe .. pluss att det er en rød L i bakruten på min ;) :P er bare 16år :) Endret Juni 30, 2009 av tharealbassmachine Siter Nissan 200sx s13 1990mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Ok, da er det bare å få bytta den signalkabelen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg