Gå til innhold

opel vectra deler

Ranger emnet

Kimern05

Anbefalte innlegg

bare lurte litt på om vectra er en bil det blir mye feil med?

og om hvordan prisene på disse delene er i forhold til mange andre biler?

er de overprisete pga at det er en tysk bil?

har også hørt at opel er eid av et amerikansk firma, og hørt at det firma kommer til å legge ned:S..

veldig usikker på det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel har vært eid av general motors men er nå solgt til magna i canada.etter salget gikk gm konkurs. har ingen praktisk betydning for kunder...

jeg har vectra a 1993 modell.er veldig fornøyd. motoren bruker ikke olje og har gått 335000 km.

svakheter på vectra a vil jeg si er:

-bakre eksospotte

-sentrallåssystemet

-fremfjærer knekker før de bør

-obs på rust i hjulbuer og kanaler.

men dette er jo den eldste vectraen, jeg vet jo ikke vilken du lurte på.

deleprisene er sansynligvis lavere enn noen andre. mange originale deler er faktisk billigere enn på biltema.obsobs.:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var snakk om en 98 modell så det blir vel en vectra B, har ikke så mye peiling på bil, men kan det mest grunnlegende.

ja men kan vel alltids finne deler på høggern, men tenkte litt på bruksdeler, er det lett å få tak i vis det går konk. når var det forresten firma kjøpte opp opel?

har også fått et tilbud av en i familien om å kjøpe en toyota corolla coupe 98 modell, men jeg er litt sedan type.

Endret av Kimern05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel ble kjøpt for 2 uker siden. ingen fare for at du ikke får tak i deler..vectra b er bra også, men hold deg unna 1,6 bensin. disse motorene er holdbar i ca 20.000 km. da begynner de å spy ut olje. det var reklamasjonssaker i 1000 vis da bilene var nye men nå må man ta kostnadene med å overhale motor selv.1,8i er en kjempemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel ble kjøpt for 2 uker siden. ingen fare for at du ikke får tak i deler..vectra b er bra også, men hold deg unna 1,6 bensin. disse motorene er holdbar i ca 20.000 km. da begynner de å spy ut olje. det var reklamasjonssaker i 1000 vis da bilene var nye men nå må man ta kostnadene med å overhale motor selv.1,8i er en kjempemotor.

Jeg har da en 1.6 16v som har gått litt over 250k, og går fint enda... ingen ulyder eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle tipsene, lurte på en siste ting. er det AC i de fleste vectrane? spesielt de nyeste, altså alle vectra B, eller er det bare når det digitale gradejusteringen er der at det er AC i bilen.

og vis det ikke er, er det en lett/billig jobb å få utført? orker ikke tsnken på å kjøre en glovarm bil om sommeren

og sentrallåsen, er det med fjernkontroll uansett, med en 98 modell? eller må det monteres?

Endret av Kimern05
Lenke til kommentar
Del på andre sider