Gå til innhold

Motor trøbbel Mercedes 300CE (m103 motor)

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Motoren på min 88mod 300CE er ikke helt seg selv for tiden, den er ofte tomgangsturtallet faller så lavt at den til slutt stopper. Den kan kutte all kraft mens jeg kjører, kan plutselig stoppe og jeg ikke får start på den på flere minutter (skjer skjelden)

Uten OVP relet fungerer den helt normalt så det er ikke tennplugger, fordeler, tennpluggledninger.....

Hva kan være feil her?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVP releet er byttet til et flunke nytt ett uten hell. Er dobbel sikring oppå.

Er det slik på disse motorene at man kan dra ut en og en føler for å finne ut hvilken en som ligger og fusker?

Er så fortreffelig at det ikke er noen hjerne som kan logge hvilken føler som fusker men det var vel alt for lettvint...

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at om du kobler fra enkelte følere, eller to følere så kutter hjernen ut og det jobber offline.

Har du tilgang på delbil?

Tenker litt på EHA-ventil og målespjeldvinkelsensor, og gasspjeldvinkelsensor, spjeldene kan måles med multimeter, om du søker litt på merceforumene så tror jeg du finner fremgangsmåte på feilsøking/sjekk av målespjeldvinkelføler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgang på delebil har jeg desverre ikke. Ringte det lokale Mercedes verkstedet her og spurte om det var mulig å kople på en maskin som overvåker sensorene via den pluggen som er i motorrommet men de fantes ikke slik utstyr. Kunne bare måle en og en føler men det holder jo ikke for meg siden det er en som ligger å fusker så det blir en kostbar affære mest sannsynelig og jeg er like langt.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider