Gå til innhold

Startsperre problem

Cabgrab

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med at bilen til mor ikke starter. Vrir om nøkkelen

men starteren går ikke rundt. Er dette startsperren som gjør eller kan starteren være ødelagt? Er snakk om '97 Glx.

Problemet skjer bare innimellom og om man venter en liten stund så kan den være helt normal igjen.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Hei.

Har problemer med at bilen til mor ikke starter. Vrir om nøkkelen

men starteren går ikke rundt. Er dette startsperren som gjør eller kan starteren være ødelagt? Er snakk om '97 Glx.

Problemet skjer bare innimellom og om man venter en liten stund så kan den være helt normal igjen.

På forhånd takk.

Dette er 99% sikkert at det er NØKKELEN som er ødelagt! Inni nøkkelen er det en liten chip som sender et signal til en sensor i bilen. Jeg har en 96 mod carisma. Min nøkkel var helt oppspist og ødelagt så jeg tok ut "emnet" fra den svarte gummidelen.

limte på noe metall og lagde meg en ny nøkkel. Den nektet plent å starte etterpå. ingen antydning til reakson, kun startmotoren.

Så jeg stakk metall-emnet inn i den svarte gummidelen og prøvde igjen og VIPS så startet den!

Prøv å knip ekstra hardt på nøkkelen når du vrir rundt. Kanskje det er dårlig kontakt.

Om du trenger ny nøkkel så koster det 1250,- på forhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperra går ikke på startmotoren, den kutter bensintilførsel som regel. Så hvis startsperra slår inn, vil bilen starte som vanlig, og stoppe etter et par sekund. Dette gjelder original startsperre, har man derimot alarm på bilen fungerer denne sperra på en annen måte. Høres ut som innslaget på starteren er dårlig, hører du en klikkelyd når du prøver å starte?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takker for svar.

Startsperra går ikke på startmotoren, den kutter bensintilførsel som regel. Så hvis startsperra slår inn, vil bilen starte som vanlig, og stoppe etter et par sekund. Dette gjelder original startsperre, har man derimot alarm på bilen fungerer denne sperra på en annen måte. Høres ut som innslaget på starteren er dårlig, hører du en klikkelyd når du prøver å starte?

Er litt usikker, er lenge siden jeg har kjørt den bilen nå. Skal sjekke dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider