Gå til innhold

priser på 70-talls Amcar (Camaro vs. Corvette)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går med tanker om å selge motorsykkelen og istedet oppfylle guttedrømmen om en 70-talls Amcar.

Har for noen år siden prøvekjørt Chevelle, Camaro, Mustang, Firebird og Trans-am, men har alltid likt Camaro best av "alle"

Jeg ser litt på finn av og til, for å se om det er noen billige.

Men til min store overaskelse er det alltid flere Corvetter til salgs under 100.000 enn det er Camaroer??

Er det noen god grund til det, eller er det mest pga etterspørsel?

Hvilke feller kan man gå i ved kjøp av en gammel corvette?

Siden det er glassfiber, så ser de jo nesten alltid strøkene ut.

mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen god grund til det, eller er det mest pga etterspørsel?

- Er ingen ekspert og du får nok bedre svar av andre her, men vil tro du har besvart dette spørsmålet selv. Er nok etterspørsel som gjør at camaroene er dyrere.

Hvilke feller kan man gå i ved kjøp av en gammel corvette?

Siden det er glassfiber, så ser de jo nesten alltid strøkene ut.

Et problem som Corvettene har er at stålet inni glassfiberen ruster. Hvis Corvetten lider av dette må man kutte opp, legge i nytt stål og legge ny glassfiber over.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia er det at for å få de søplete 70 tals corvettene til 70-100 K i en forsvarlig stand kreves det utlegg på 2-300 tusen...

Noe de fleste som har pådratt seg en slik "liksom fin bil" innser ganske kjapt...

50 000 i kaross

50 000 i driverk

50 000 i div annet

????

JA, å siden man kan kjøpe ALT til disse bilene, er det jo alt for lett å bare handle nye deler..

men da ryker jo budsjettet :o))

Men jeg personlig ville ha handlet ei corvette, framfor en sånn 70 tals Camaro, les...74 modell og opp

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tips folkens.. :)

Det begynner å høres ut som dyr og rissikabel kos med Corvette da kanskje.

Pga økonomien blir det uansett ikke en strøken utstillingsbil, så det er kankje dumt med Corvette.

Camaroen ser kanskje "bedre" ut i bruksstand om dere skjønner?

Ser jeg ordlegger meg litt klossete, men er sliten etter en varm og slitsom arbeidsdag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider