Gå til innhold

HK i golf 2 1.6liter

Ranger emnet

OlleellO

Anbefalte innlegg

Finnes det flere 1.6 litere i golf 2. Fant et sted at 1.6i har 90 hk men dette er jo samme som 1.8. Noen som har oversikt?

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

1,6 forgasser har 75 hk på golf 2, 1,6i 100 hk på golf 3

Er denne anonsen feil da? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=360276

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naj golf 1 hadde jo 1,6i med 88hk såvidt jeg husker:confused:, men kan nok stemme med 90hk

Mener du da at han har satt i en annem motor eller tror du at det finnes to typer 1.6liters motorer til golf 2? en injection og en forgasser? Er vel andre som vet dette oxo regner jeg med siden golf er den mest vanlige rånebilen i Norge ;)

Joan Rivers

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naj golf 1 hadde jo 1,6i med 88hk såvidt jeg husker:confused:, men kan nok stemme med 90hk

Golf 1 har vel bare 1,6 forgasser på 75hk og 1,6 gti på 110hk. Kan hende jeg tar feil, men tror det bare er gti-motorene som har innsprøytning på golf 1.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge Mekonomen så har bare golf 2 forskjellige 1.6 l motorer

En med kat og en uten.

da har den 55 kw eller 51 kw

Så når han skriver 90 Hk så må det være 1.8 l motor.

Hadde min motor røket så hadde jeg nok leitet opp en 1.8 l motor

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mange årsaker til dette. Hvor langt er begge motorene kjørt, hvor slitte er ventilene og da hvordan er kompresjonen. Luftfilter og eksos forskjeller? Forgasseren, den gode kjekke (les fæle vakumdriten) Pierburg 2e2 en har nok en god del å si her og... leste et annet sted her at en hadde økt toppfarten sin fra omlag 170 - 210 med overhaling av gasser, tror det var noe slikt, men er ikke sikker, høres heller fantastisk ut. Ta og overhal begge motorene og gasserene likt og se om forskjellen da er like stor. hadde vært morro og funnet ut hvor stor forskjellen fra motor til motor er. Sjekk og motor nr. et og finn ut om dere har samme type 1.6, ettersom det ble laget flere. Test kompresjonen, se om dere kan få dem like ved og gjøre det samme med dem, eller ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Det stemmer ikke skal sikkert være 1,8 liter.

eller så er den nok 75 hk

Kan jo ha trimmet den ?( haha :D )

skal ikke le av trimma 1,6 gitt. jeg har en oprinnelig 1,6 med trimsett fra oettinger. da yter den 100 hk. men da er også volumet økt til 1,8 da. gir en trivelig motor samtidig som en slipper noe annen ombygning for å få det godkjent. 0-100 på ca 10,5 s. bensinforbruket går også ned med en deciliter eller 2 på mila :-) ikke dumt i en pendler bil. ellers tror jeg ikke det er laget noen 1,6 forgasser til golf 2 med annet enn 75 hk. hvis en 1,6 går dårlig så prøv å skifte luftfilter . det kan utgjøre et par s 0-100 ( har prøvd)

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThaBoZZ

Jeg har en 1985 Golf II 1.6c med 75hk og kameraten min (Jeb fra forumet her) har en 1985 Golf II 1.6cl og det er mer futt i min enn det det er i han sin golf... Hva kan være årsaken til dette hvis begge har 75hk ? Bryr ikke meg så lenge det er min som er sprekest :P

Haha! Fuck u :) Bare min som er dame kjørt... Skal ta og overhale motorn sånn som er gjort med din, så skal vi se :) Ta ett drag gjennom Sørumsand :) Ellers så bare bytter jeg til g60 motor og pisser deg i trynet...

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Haha! Fuck u :) Bare min som er dame kjørt... Skal ta og overhale motorn sånn som er gjort med din, så skal vi se :) Ta ett drag gjennom Sørumsand :) Ellers så bare bytter jeg til g60 motor og pisser deg i trynet...

helt til du kommer til første sving pga. du ikke har byttet bremser og kjører rett ut:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider