Gå til innhold

Truls160 sin 240 86 mod

Ranger emnet

truls160

Anbefalte innlegg

Da bare legger jeg inn en tråd for min bil jeg da! Kan jo begynne med å fortelle at det sitter en B-230A motor(110hk) i bilen forløpig og en M45 girkasse.

Planen med bilen er å fjerne all rust( som mulig hvertfall) og bygge noe fetere motor etterhvert:) Hvertfall få den mer strøken enn det den er nå!

Det jeg har gjort til nå er:

-Fjerna bengalack( helt jævlig..)

-Byttet clutch

-Senk 40 mm

-hvite blinkers

+ masse små greier

Det som skal gjøres:

-Sveise inn nye kanaler og nye hjulbuer bak

- Fjerne all rust ellers ( som er en del)

- bytte forskjermer

- bygge grommere motor ( enten N/A motor eller B230 fk)

- Fikse bremser( dårlig brekk + trekker til venstre)

- lakke den ferrari rød ( lastebillakk)

- eiker, R-volvo eller super DTM felger( oppbrukt, I know;))

+ sikkert masse ting under veis:)

Var på isi (hugger i bærum) og hentet meg radiator på en 240 i dag! Da la jeg også merke til at den hadde F motor med LH 2,4 nett:D Skal opp igjen i morgen for å hente forskjermer og spørre på prisen for lednings nettet på bilen:) Bilen hadde bare rullet 208.000 km også... Kan være greit å ha hvis jeg skal ha FK motor:)

Ellers har jeg ikke fått tatt så mange bilder av bilen enda! men har noen bilder som dere skal få se nå:) Noen syns jeg er en stor dust som kjøpte bilen, men jeg skal nok bevise at jeg klarer å få den ganske bra etterhvert:)

Begynner som lærlig hos Audi den 17 august, så bil interessen er der:D

240n.jpg

cellphone_1236709788.jpg

Skal skaffe dere bilder av hvordan bilen ser ut nå:) fordi det har skjedd en del... hehe:D

Håper på respons(a):thumb

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanalene og skjermene forran var ca bare sparkel, men skal byttes ut begge deler:) ellers er det fin! Motoren har hatt dokumentert oljeskift hver 10.000 km hos bilia siden den var ny:D

venter egentlig bare på lønning sånn at jeg får begynt ordentlig;)

Skal prøve å få til bilder i morgen:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer hvertfall litt bilder... er ikke akkurat noe spnnende prosjekt enda;)

Bilen slik den står i dag! tungt å pumpe opp dekka med en sånn pumpe i varmen:D

S8300657.jpg

S8300658.jpg

Utpreget bruk av sparkel fra forrige eier;)

S8300660.jpg

S8300661.jpg

Fikk fart på bilen i dag etter å ha stått i 4 måneder:) Fuska som faen med kliss nye biltema plugger... bytta til NGK og motoren gikk klokkereint:D Kommer aldri til å kjøpe slitedeler på biltema igjen:)

Skal prøve å få kappa av den gammle kanalen i morra på fører siden og sveisa inn ny:) Må bare stikke å kjøpe dekkgass før sveisinga!

OT: veit du har en prosjekt tråd her i gården en plass Næssen, men gidder du å sende en link på pm?;) Lyst å se hva du holder på med å;) Mener jeg har vært innom der før men finner den ikke igjen:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått litt amokk med vinkelsliper i dag for å ta va kanalen på fører siden:) har ikke fått tatt bilde av det, men kan jo gå ut å gjøre det nå:)

ble litt dårlig vær, så fikk ikke gjort så mye... liker ikke å drive med elverktøy i regnet:D

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig garasje, men får ikke flytta da bilen da jeg er alene hjemme og dårlig med strøm på bilen;) så får ikke brukt start kabler eller dytta bilen inn i ly for været:(

Men her kommer hvertfall litt bilder:)

Her er kanalen kappet bort, men må "litt" justering til før jeg kan sveise på ny:)

cellphone_1246812555.jpg

Litt rust som må taes...:)

cellphone_1246812606.jpg

Nye kanalen:) Bruker den som mal for hvor jeg skal kappe;)

cellphone_1246812656.jpg

Det var det jeg fikk gjort denne dagen:) Krysser fingra for bedre vær i morgen:volvopower:

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, blir nok ikke arbeidsløs med en gang hvertfall;) Men håper hvertfall at det blir greit nok:)

Bilen kommer jo aldri til å bli strøken, men bilen skal jo brukes godt uansett så det gjør vel ingenting:) Uansett så lærer jeg en del av å skifte kanal osv:) er morro det å!

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ja.. bare bilen. Bra du tar vare på en av tidenes beste biler:)

Du får gi full gass og bli ferdig snart da;) hehe.. så vi får se åssen det blir.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ja.. bare bilen. Bra du tar vare på en av tidenes beste biler:)

Du får gi full gass og bli ferdig snart da;) hehe.. så vi får se åssen det blir.

Skal jobbe så fort jeg kan:D Prøve å få det til:) hehe... Tidenes beste biler ja, det er nok mye mulig:D jeg liker volvoen veldig godt hvertfall:)

Hvis det blir vær i morgen, så skal jeg begynne å tilpasse kanalen og begynne å sveise litt:) Fikse det som er av rust bak kanalen og få på rustbeskyttelse før jeg sveiser alt sammen igjen:)

Tips til rustbeskyttelse bak kanalen? tynt lag med tectyl? Orginalt var det jo ingen beskyttelse i det hele tatt..

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår